Przedział pasażerski Corolli pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. W poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec zapadaniu się poduszki pod wpływem głowy kierowcy i w efekcie nie udało się uniknąć kontaktu głowy z kołem kierownicy przez materiał poduszki. Mimo, że czujniki nie wykazały zagrożenia, wynik został obniżony i ochrona została oceniona jako wystarczająca. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego, będący częścią pakietu Toyota Safety Sense, wykazał się dobrą skutecznością działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekinów dziecka 6-cio i 10-cio letniego była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, przy dobrej ochronie wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Corolla jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami jedynie na przednich słupkach. Dobra ochrona była zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego, z dobrymi rezultatami odnotowanymi we wszystkich sprawdzanych punktach. Podobnie, maksymalną ilość punktów przyznano za ochronę miednicy. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi tak samo jak innych pojazdów. Wykazał się on dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania zarówno pieszych jak i rowerzystów.
Corolla posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Corolla wykorzystuje kamerę do identyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości. Kierowca może pozwolić aby samochód automatycznie ustawiał ogranicznik prędkości na odpowiednim poziomie. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ale nie interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, jak robią to niektóre systemy innych pojazdów.