Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Luksusowe auta |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1385 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska pozostaje stabilna, a poduszka powietrzna kierowcy spisuje się bardzo dobrze zapewniając stabilny kontakt głowy. Przednie pasy wyposażono w obrotowe napinacze, brak jednak ograniczników napięcia. Plusem jest brak kontaktu klatki piersiowej z kierownicą. Nacisk ze strony pasów stanowi również pewne zagrożenie, szczególnie dla pasażera, a obszar poniżej przedniego panelu - dla bezpieczeństwa kolan, nóg i miednicy kierowcy. Na koniec, przemieszczenie pedału hamulcowego to ryzyko obrażeń stóp i kostek kierowcy.
Camry zamieszcza boczne poduszki powietrzne w standardzie. Kierowca jest dobrze chroniony, a obciążenie niskie. Brzuch uderzył o poręcz drzwi, zanotowano również minimalny kontakt z poduszką powietrzną.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 15 pkt (54%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Wszystkie, poza jednym na krawędzi przedniej, obszary krytyczne dla ochrony nóg wypadły bardzo słabo. Dużo lepiej jeśli chodzi o amortyzację uderzenia głowy dziecka, lepiej niż dorosłego. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Wszystkie tylne pasy 3-pktowe. Wszystkie wyposażono również w automatyczny system blokowania, dla lepszej ochrony dzieci, a instrukcję umieszczono w widocznym miejscu. Rysunek ACEA jest widoczny po otwarciu drzwi pasażera, w 3 językach przytwierdzony do osłony przeciwsłonecznej. Do testów zastosowano foteliki Britax Romer Peggy Universal, dla dzieci 9-18 kg, przymocowane zwykłymi pasami. |
|
1,5 - letniego | Roemer Peggy przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Peggyprzodem do kierunku jazdy |