Przedział pasażerski C-HR pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobra ochronę kolan oraz ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy oraz tylnego pasażera była dobra poza klatką piersiową, której ochrona była wystarczająca. W obu próbach, zarówno bocznego zderzenia z barierą oraz w bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego z słupem, C-HR zdobyła maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną dla wszystkich obszarów ciała. Podobnie dla ochrony kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył auta, testy przednich foteli i geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazały dobrą ochronę. C-HR posiada jako standardowe wyposażenie system Toyota Safety Sense, który zawiera Pre-Collision System; ten autonomiczny system hamowania awaryjnego zdobył maksymalną ilość punktów w testach jego działania przy niskich, miejskich prędkościach, gdzie uniknął kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W teście zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego i przeciążenia działające na klatkę piersiową manekina 6-letniego wskazały mierny poziom ochrony. Poza tym, ochrona została oceniona jako wystarczająca lub dobra. W bocznym zderzeniu z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki i system został doceniony. Wszystkie foteliki dla których C-HR jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem środkowego miejsca tylnej kanapy.
Testy ochrony zapewnianej przez maskę dla głowy potrąconego pieszego wykazały dobrą lub wystarczającą ochronę w większości miejsc. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Ochrona obszaru miednicy była dobra w niektórych miejscach i bardzo słaba w innych. Pre-Collision System obejmuję funkcję wykrywania pieszych, system będący częścią Toyota Safety Sense wykazał się dobrym działaniem w testach Euro NCAP. Przy niskich prędkościach system uniknął kolizji z pieszym we wszystkich scenariuszach, a przy wyższych prędkościach uniknął zderzenia lub je złagodził w większości sytuacji.
Testy układu Pre-Collision System z funkcją wykrywania pieszych (część Toyota Safety Sense) przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie. Kiedy pojazd zbliżał się do wolniejszego samochodu, system uniknął kolizji przy wszystkich prędkościach. Zbliżając sie do zatrzymanego lub zwalniającego samochodu, system uniknął kolizji w większości przypadków lub złagodził jej skutki w innych. C-HR posiada także jako standard system utrzymywania pasa ruchu, tak samo jak przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Ustawiany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem i jego wynik został uwzględniony w tej ocenie. Oparty na działaniu kamery system informowania o ograniczeniach prędkości jest dostępny jako opcja będąca częścią Toyota Safety Sense i dodatkowe punkty za jego działanie nie są tutaj zawarte.