Przedział pasażerski Aygo X pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych, z wyjątkiem lewej kości udowej kierowcy. W rezultacie zastosowano odpowiednią zmianę punktacji dla tego obszaru ciała z powodu struktury deski rozdzielczej, która może stwarzać ryzyko obrażeń dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz dla osób siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania, oraz analiza odkształconej bariery po badaniu, wykazały, że Aygo X byłaby łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W przypadku zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona została oceniona jako mierna. Zarówno w przypadku badania z użyciem bariery bocznej, jak i poważniejszego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się słaba. Aygo X nie posiada środka zaradczego, który łagodziłby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Aygo X posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji, a samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia , zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. Natomiast w przypadku zderzenia z barierą boczną, pomiary przyspieszeń głowy i klatki piersiowej 10-letniego manekina wskazywały odpowiednio na marginalną i słabą ochronę. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zastosowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego. Kierowca otrzymuje jasną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.
Ochrona zapewniana przez maskę silnika dla głowy potrąconego pieszego była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, z pewnymi obszarami słabej ochrony na sztywnych słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich miejscach badania, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Aygo X może wykryć niechronionych użytkowników dróg, jak również inne pojazdy. System wypadł dobrze w testach reakcji na pieszych i odpowiednio w testach reakcji na rowerzystów.
System AEB dobrze wypadł w testach jego reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzeń lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system, który monitoruje ruchy kierownicy i ostrzega, w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla jazdy w stanie senności lub pogorszenia koncentracji. Standardowym wyposażeniem jest ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę. Samochód posiada system wspomagania utrzymania pasa ruchu, który delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby uniknąć na przykład zjechania z drogi.