Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 164 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Aygo X, 1.0 petrol 'Play', LHD

Toyota Aygo X, 1.0 petrol 'Play', LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
990 kg
Wynik testu
78%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
74%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29.9 pkt | 78 %

Przedział pasażerski Aygo X pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych, z wyjątkiem lewej kości udowej kierowcy. W rezultacie zastosowano odpowiednią zmianę punktacji dla tego obszaru ciała z powodu struktury deski rozdzielczej, która może stwarzać ryzyko obrażeń dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz dla osób siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania, oraz analiza odkształconej bariery po badaniu, wykazały, że Aygo X byłaby łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W przypadku zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona została oceniona jako mierna. Zarówno w przypadku badania z użyciem bariery bocznej, jak i poważniejszego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i uzyskano maksymalną liczbę punktów. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się słaba. Aygo X nie posiada środka zaradczego, który łagodziłby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Aygo X posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji, a samochód posiada również system, który po zderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.

Uderzenie przodem
11,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
11,6 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
12,3pkt
Zderzenie ze słupem
12,3pkt
Uderzenie z boku
12,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,9pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.5 pkt | 78 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia , zarówno dla 6-cio, jak i 10-letniego manekina. Natomiast w przypadku zderzenia z barierą boczną, pomiary przyspieszeń głowy i klatki piersiowej 10-letniego manekina wskazywały odpowiednio na marginalną i słabą ochronę. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zastosowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego. Kierowca otrzymuje jasną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których samochód został zaprojektowany, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Bazowa ocena auta
20,5pkt

Uderzenie z przodu
14,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
5,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota Kidfix IIS
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Toyota Maxi Plus
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

40.3 pkt | 74 %

Ochrona zapewniana przez maskę silnika dla głowy potrąconego pieszego była w przeważającej mierze dobra lub wystarczająca, z pewnymi obszarami słabej ochrony na sztywnych słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich miejscach badania, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Aygo X może wykryć niechronionych użytkowników dróg, jak również inne pojazdy. System wypadł dobrze w testach reakcji na pieszych i odpowiednio w testach reakcji na rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,3 pkt
Głowa
17,9 pkt
Miednica
3,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
40,3 pkt
AEB Pieszy
6,9pkt
AEB Rowerzysta
6,4 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13 pkt | 81 %

System AEB dobrze wypadł w testach jego reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości scenariuszy testowych udało się uniknąć zderzeń lub je złagodzić. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem, a samochód jest wyposażony w system, który monitoruje ruchy kierownicy i ostrzega, w przypadku wykrycia wzoru charakterystycznego dla jazdy w stanie senności lub pogorszenia koncentracji. Standardowym wyposażeniem jest ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę. Samochód posiada system wspomagania utrzymania pasa ruchu, który delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu. System interweniuje również w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach, aby uniknąć na przykład zjechania z drogi.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
2,8 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
4,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous emergency braking and forward collision warning
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry