Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Toyota wykazała, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów w różnych pozycjach. Avensis zdobyła komplet punktów za test zderzenia bocznego. Podczas zderzenia ze słupem zbyt duże obciążenie manekina spowodowało obniżenie noty. Dodatkowo, duży nacisk na żebra wpłynął na 'słabą' ocenę ochrony klatki piersiowej w tym teście. Dużo lepiej jeśli chodzi o zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia, auto uzyskało maksimum punktów za ochronę 3-latka. W przypadku 1,5-rocznego dziecka Euro NCAP przyznało niższą liczbę punktów dla fotelika przodem, lepiej w przypadku fotelika tyłem do kierunku jazdy. Pomiary wykazują jednak prawidłowe zabezpieczenie. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jasna informacja o statusie poduszki zapewnia ochronę dziecku i dorosłemu. Plusem jest również etykieta informująca o niebezpieczeństwie w/w umieszczania fotelika bez dezaktywacji poduszki.
Zderzak zapewnia dobrą osłonę nóg pieszego. Większość krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski oferuje wystarczającą amortyzację. Słabiej w przypadku dorosłego.
ESC jest dostępne tylko jako opcjonalne wyposażenie wszystkich wersji auta w Europie, tymczasem jest to popularne wyposażenie standardowe w sprzedawanych autach. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera oferowany jest za to w standardzie.