Kabina pasażerska pozostała stabilna w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, z wyjątkiem głowy. Czujniki wskazały niewystarczający zasięg poduszki powietrznej pasażera, co skutkowało niebezpiecznymi kontaktami głowy z elementami deski rozdzielczej. Problem jednak został zbadany, znaleziono błąd w oprogramowaniu kalibracji poduszki dostarczany przez sprzedawcę. Euro NCAP został poinformowany, że błąd został skorygowany we wszystkich pojazdach dostarczonych do klientów. Chociaż obliczone parametry szkody nie były szkodliwe, ochrona głowy pasażera została oceniona jako niewystarczająca, model ukarano. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy, a także pasażera zajmującego miejsce z przodu. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Podczas testu słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinach wskazały na uciśnięcia żeber, wskazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Przednie i tylne siedzenia zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona poprzez menu użytkownika, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak interfejs we wszystkich językach nie jest wystarczająco jasny, co do podejmowania konkretnych działań, aby ustawić status poduszki powietrznej. To spowodowało, że system nie został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku. W pojeździe znajduję się system ISOFIX . Jest również możliwość zakupu zintegrowanego fotelika, zależy to jedynie od stopnia wyposażenia.
Model wyposażony jest w aktywną pokrywę silnia, która unosi się, gdy pieszy zostanie uderzony. Model wykazał, że system działa w szerokim zakresie prędkości, ale również różnych postur pieszego. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę dla głowy pieszego. Zarejestrowano słabe obszary ochrony, które przebiegały przy powierzchni przedniej szyby oraz słupkach bocznych, a także przednia krawędź maski. Zderzak oferował głównie dobrą ochronę nóg pieszego, słabą na krawędziach.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem Model S. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca i spełnia wymagania Euro NCAP. Model S posiada system wspomagający prędkość, który może rozpoznawać lokalne ograniczenia prędkości i wydać ostrzegający sygnał kierowcy, gdy limit ten jest przekraczany.Model S nie jest wyposażona w autonomiczny system hamowania awaryjnego.