Przedział pasażerski pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Tesla pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona obu manekinów została oceniona jako dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Tesla zdobyła maksymalną ilość punktów w tych próbach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, wszystkie obszary ciała były dobrze chronione w przypadku obu manekinów, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego manekina, której ochrona była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Tesla 3 zdobyła maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia żeber, wykazały mierną ochronę klatki piersiowej, z dobrą ochroną pozostałych krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył maksymalną ilość punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty z manekinów dotyczące naprężeń w szyi wykazały mierną ochronę tej części ciała dla manekina dziecka 10-cio letniego. W pozostałych przypadkach, ochrona obu manekinów była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów i Tesla 3 zdobyła maksymalną ilość punktów za tą część oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tesla 3 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była zróżnicowana. Na dużych obszarach ochrona była wystarczająca, ale bardzo słabe rezultaty zostały zauważone na podszybiu i przednich słupkach. Natomiast ochrona zapewniona dla nóg i miednicy pieszego, była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach. System AEB Tesli 3 jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach reakcji na pieszych, system wykazał się dobrą skutecznością działania. W próbach reakcji na rowerzystów, system zdobył komplet punktów.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. System asystenta pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zamiany pasa ruchu. System może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Samochód wyposażony jest w przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System asystenta prędkości wykorzystuje cyfrowe mapy do zidentyfikowania lokalnych ograniczeń prędkości i informuje o nich kierowcę, pozwalając na łatwe aktywowanie ogranicznika prędkości na odpowiednim limicie.