Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 167 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Suzuki Vitara 1.6 GL+, LHD

Suzuki Vitara 1.6 GL+, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1114 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.1 pkt | 89 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Czujniki na manekinach wskazały dobrą ochronę kolana i kości udowe kierowcy i pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, posadzonych w innych pozycjach. W teście bariery bocznej, model zdobył maksymalną liczbę punktów, wszystkie obszary ciała kierowcy i pasażerów były chronione dobrze. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wskazały na dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Model został nagrodzony za wyniki tego testu. Testy na przednich siedzeniach i zagłówkach wskazały dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobry poziom zabezpieczenia. Niezależny awaryjny układ hamulcowy działa dla niskich prędkości, typowych do jazdy w mieście. Jednak, ze względy, na fakt, że system jest opcjonalny, nie podlegał ocenie.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach zderzenia czołowego. Podczas testów zderzenia bocznego, oba manekiny były odpowiednio umieszczone. Zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała, na skutek kontaktów z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna może zostać odłączona. Pozwala to na umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system ten został nagrodzony. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana większość modeli fotelików dla dzieci, dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
23,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27.6 pkt | 76 %

Zderzak dostarczył w przeważającej mierze dobrą ochronę dla nóg pieszego. Przewidziana ochrona obszaru miednicy jest zróżnicowana, obszary wykazały ochronę: dobrą, a także słabą. Powierzchnia maski zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego. Słaby poziom ochrony został zanotowany w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
17,9 pkt
Miednica
3,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.8 pkt | 75 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem, wraz z systemem przypominającym o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, oczekuje się, że będzie pasował do większość sprzedawanych samochodów. System ten spełnia wymogi Euro NCAP. Niezależny awaryjny układ hamulcowy jest również opcją, jego funkcjonalność oceniono jako dobrą. System wspomagający jazdę w mieście nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Radar Brake Support
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny