Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 167 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Suzuki SX4 1.6 GL+, LHD

Suzuki SX4 1.6 GL+, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1125 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
72%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Suzuki pokazało, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów różnych wielkości i do tych posadzonych w innych pozycjach. W teście bariery bocznej, SX4 zdobył maksymalną ilość punktów za dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenie przed uderzeniem klatki piersiowej i brzucha było należyte, głowy i miednicy był dobre. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 80 %

Model SX4 zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe na stałe umieszczone są etykiety informacyjne, które spełniają wymogi Euro NCAP's i model otrzymał nagrodę. 2/3 grupy fotelików dla dzieci było niestabilne na tylnym środkowym miejscu siedzącym.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
22,2pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,4pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
22,2pkt
Instrukcja
10,2pkt
Montaż
11,4pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

26 pkt | 72 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Jednakże, frontowa krawędź zderzaka nie zdobyła żadnych punktów, za kiepską ochroną obszaru miednicy. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego z słabym wynikiem wskazywanym tylko u sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
20,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia i spełnia wymogi Euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem, został pominiętym przez Euro NCAP przy testach systemów tego typu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia
Multimedia