Swift wypadł ogólnie bardzo dobrze. Bardzo mocna konstrukcja, tylko niewielkie zniekształcenie na skutek zderzenia czołowego, bezpieczeństwo pasażerów na wysokim poziomie. Ochrona dziecka niejednolita: bardzo dobra dla starszego, ale dużo słabsza dla 1,5-rocznego pasażera. Dość wysoka nota testu ochrony pieszego i innych wrażliwych uczestników ruchu drogowego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
hatchback |
Masa |
1010 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Kabina doznała minimalnej deformacji, a jednostopniowe poduszki powietrzne z napinaczami i ogranicznikami napięcia spisywały się, dobrze chroniąc i ograniczając przednie przesunięcie pasażerów. Jednak nacisk na klatkę piersiową kierowcy jest zbyt duży - "marginalna" ocena. Podobnie sztywne i twarde elementy kolumny sterowniczej oraz poniżej deski rozdzielczej stanowią zagrożenie dla kolan kierowcy i pasażera. Piankowa wyściółka ochrania stopy, przy niewielkim uszkodzeniu podłogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System bezpieczeństwa zawiera wbudowane poduszki powietrzne na tułów i poduszki chroniące głowę, które osłaniają również pasażerów na tylnych siedzeniach. Nierealistycznie duży nacisk pleców na oparcie fotela zmniejsza obciążenie klatki piersiowej, z tego powodu auto nie zdobyło maksymalnej liczby punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
20 pkt (71%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
46 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Zderzak zapewnia odpowiednią amortyzację, podobnie jeśli chodzi o krytyczne dla głowy dziecka obszary. Słabej dla dorosłego. Krawędź przednia również oferuje ochronę. Ogólnie dobry rezultat. |
Zabezpieczenie dziecka |
Trwała tekstowa etykieta ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej, umieszczona jest po obu stronach osłony przeciwsłonecznej. Dla obu młodych pasażerów zastosowano rekomendowane foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus, przytwierdzone przy użyciu mocować ISOFIX i górnego pasa. Zapewniły niejednolitą ochronę. Zaobserwowano duży nacisk na głowę młodszego dziecka podczas zderzenia czołowego oraz na klatkę piersiową w przypadku starszego. Mimo wszystko zabezpieczenie było odpowiednie.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|