Przedział pasażerski Swifta pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Suzuki pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej była mierna zarówno dla jak kierowcy jak i dla pasażera siedzącego z tyłu. Natomiast ochrona krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub wystarczająca. Swift zdobył maksymalną ilość punktów zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wskazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Natomiast geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazała bardzo słabą ochronę kręgosłupa szyjnego dla pasażerów siedzących na tych miejscach. Swift posiada, jako część opcjonalnego pakietu "Radar Brake Support", autonomiczny system hamowania awaryjnego. System działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi często do urazów kręgosłupa szyjnego; w testach swojej funkcjonalności spisał się na wystarczającym poziomie.
W zderzeniu czołowym, odczyty z manekina dziecka 6-letniego wskazały bardzo słabą ochronę klatki piersiowej i słabą ochronę szyi. Dla manekina dziecka 10-letniego, ochrona szyi była mierna. W bocznym zderzeniu z barierą, przeciążenia klatki piersiowej wskazały bardzo słabą ochronę manekina dziecka 10-letniego. Poza tym ochrona w teście była dobra. Poduszka powietrzna pasażera siedzącego z przodu może zostać dezaktywowana, aby umożliwić na tym miejscu używanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Swift jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ze złymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów, zapewniając dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona miednicy była przeważnie dobra, ale kilka słabych i bardzo słabych wyników zostało również odnotowanych.
Swift posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zawarty w opcjonalnym pakiecie "Radar Brake Support". Próby jego działania przy prędkościach pozamiejskich wykazały jego dobre działanie. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja poza pakietem.