W próbie zderzenia czołowego, w poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się poduszki i w konsekwencji doprowadzeniu do kontaktu głowy z kierownicą. Wynik dla głowy został pomniejszony ze względu na zachowanie poduszki powietrznej oraz przemieszczenie kierownicy - ochrona tej części ciała została oceniona jako mierna. Przedział pasażerski został silnie zdeformowany w próbie zderzenia czołowego, szczególnie w okolicach drzwi, z powodu tego niestabilnego załamania, ocena klatki piersiowej kierowcy została obniżona. W połączeniu z odczytami z manekinów na miernym poziomie, ocena tego obszaru ciała została oceniona jako słaba. Mimo tego, że odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, struktury w desce rozdzielczej mogły stworzyć zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze i ochrona została oceniona jako mierna. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, w oparciu o odczyty z manekinów, ochrona głowy pasażera siedzącego z tyłu została oceniona jako słaba. Ochrona klatki piersiowej zarówno kierowcy jak i pasażera była mierna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobrą ochronę. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. Niestety Jimny nie kwalifikuje się do zdobycia punktów za system AEB ponieważ Euro NCAP wymaga dobrej skuteczności działania zagłówków jako warunku wstępnego do zdobycia punktów za system AEB.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra z wyjątkiem szyi obu manekinów, której ochrona została oceniona jako wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informacje dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Jimny zostało zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Maska zapewniła przeważenie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi z przodu maski oraz na słupkach wokół szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB wykazał się słabą skutecznością działania w próbach unikania pieszego przy świetle dziennym i nie funkcjonował przy słabym świetle. System nie reaguje na szybciej poruszających się użytkowników drogi np. rowerzystów.
Jimny posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich. Ostrzeżenie z zjechaniu z pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem. System asystenta prędkości pozwala kierowcy na ustawienie maksymalnej prędkości samochodu.