Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 167 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Jimny 1.5L GLX

Jimny 1.5L GLX
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1095 kg
Wynik testu
73%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
52%
Zabezpieczenie przechodnia
50%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

27.9 pkt | 73 %

W próbie zderzenia czołowego, w poduszce powietrznej kierowcy panowało niewystarczające ciśnienie, aby zapobiec nadmiernemu zapadaniu się poduszki i w konsekwencji doprowadzeniu do kontaktu głowy z kierownicą. Wynik dla głowy został pomniejszony ze względu na zachowanie poduszki powietrznej oraz przemieszczenie kierownicy - ochrona tej części ciała została oceniona jako mierna. Przedział pasażerski został silnie zdeformowany w próbie zderzenia czołowego, szczególnie w okolicach drzwi, z powodu tego niestabilnego załamania, ocena klatki piersiowej kierowcy została obniżona. W połączeniu z odczytami z manekinów na miernym poziomie, ocena tego obszaru ciała została oceniona jako słaba. Mimo tego, że odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera, struktury w desce rozdzielczej mogły stworzyć zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze i ochrona została oceniona jako mierna. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą na pełnej szerokości, w oparciu o odczyty z manekinów, ochrona głowy pasażera siedzącego z tyłu została oceniona jako słaba. Ochrona klatki piersiowej zarówno kierowcy jak i pasażera była mierna. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały mierną ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobrą ochronę. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. Niestety Jimny nie kwalifikuje się do zdobycia punktów za system AEB ponieważ Euro NCAP wymaga dobrej skuteczności działania zagłówków jako warunku wstępnego do zdobycia punktów za system AEB.

Uderzenie przodem
4,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
5,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.4 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra z wyjątkiem szyi obu manekinów, której ochrona została oceniona jako wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informacje dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Jimny zostało zaprojektowane mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,4pkt

Uderzenie z przodu
15,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Toppo
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

25.1 pkt | 52 %

Maska zapewniła przeważenie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi z przodu maski oraz na słupkach wokół szyby. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB wykazał się słabą skutecznością działania w próbach unikania pieszego przy świetle dziennym i nie funkcjonował przy słabym świetle. System nie reaguje na szybciej poruszających się użytkowników drogi np. rowerzystów.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
0,8 pkt
Głowa
14,4 pkt
Miednica
3,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.5 pkt | 50 %

Jimny posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się skutecznością działania na wystarczającym poziomie w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich. Ostrzeżenie z zjechaniu z pasa ruchu jest standardowym wyposażeniem. System asystenta prędkości pozwala kierowcy na ustawienie maksymalnej prędkości samochodu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,3 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny