Przedział pasażerski Ignisa pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Suzuki pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Ściśnięcie klatki piersiowej manekina wykazało słabą ochronę tej części ciała, parametry obrażeń goleni wykazały marginalną ochronę. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna, zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera siedzącego z tyłu, także ochrona głowy pasażera została oceniona jako marginalna. W bocznym zderzeniu z barierą, Ignis zdobył pełną liczbę punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzania z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a dla pozostałych obszarów ciała - dobra. Testy przednich foteli oraz zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu, podobną ocenę otrzymały tylne siedzenia poddane ocenie geometrycznej. Ignis posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego przy niskich prędkościach jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa "Dual Camera Brake Support". Wyniki badania tego systemu nie są ujęte w tej ocenie.
W zderzeniu czołowym, przeciążenia klatki piersiowej manekina dziecka 6-letniego wykazały bardzo słabą ochronę, przekraczające zalecane limity bezpieczeństwa. Podobnie siły naprężeń szyi dla 10-letniego manekina wskazały słabą ochronę tej części ciała. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Ignis jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo zamontowane.
Pokrywa silnika zapewnia w większości dobrą lub wystarczającą ochronę głowy potrąconego przechodnia z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi dla przednich słupków. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszych, podczas gdy ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana, wahając się od dobrej do bardzo słabej. Opcjonalny pakiet bezpieczeństwa "Dual Brake Support" posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego, który wykrywa pieszych. Wyniki działania tego systemu nie zostały zawarte w tej ocenie.
Ignis posiada w standardzie przypomnienie o pasach dla przednich i tylnych siedzeń. Jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa dodatkowo posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) dla prędkości pozamiejskich oraz ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Wyniki działania tych systemów nie są zawarte w tej ocenie.