Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta terenowe |
Nadwozie | terenowy |
Masa | 2100 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Pasy bezpieczeństwa oraz poduszki chronią kierowcę i pasażera przed obrażeniami głowy i szyi, chociaż w przypadku drugiego, nacisk na klatkę piersiową był nieco za duży. Drzwi kierowcy wygięły się i rama zaczęła się łamać. Zanotowano również poważne uszkodzenie podłogi, konstrukcja stała się niestabilna. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej stwarzają poważne ryzyko obrażeń kierowcy oraz pasażera. Również negatywnie na ocenę wpływa tylko 2-pktowy centralny tylny pas.
Grand Vitara zapewnia tylko wystarczająca ochronę, jak na tak wysokie auto. Duży nacisk na klatkę piersiową spowodowany bokiem siedzenia i konstrukcją drzwi.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 8 pkt (50%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 21 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona była fatalna - brak punktów. Suzuki stwierdziło, że w przyszłości zwróci na ten aspekt baczniejszą uwagę. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy, przytwierdzane przy użyciu mocowań ISOFIX, ale bez górnego pasa. Euro NCAP nie otrzymało innych, więc testowano je w ten sposób. Zaobserwowano duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera, co częste w przypadku stosowania fotelika przodem do kierunku jazdy, lepszy byłby tyłem. Poza tym wyniki całkiem dobre. Trwała nalepka na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega przed używaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Niepokojące jest to, że zastosowano różne rysunki w różnych miejscach w tym właśnie celu. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy |