Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 167 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Suzuki Grand Vitara 2002

Jak na tak duże auto, ostatni Grand Vitara spisuje się dość dobrze podczas testów. Gorzej jeśli chodzi o ochronę pieszego - brak punktów i gwiazdek. Suzuki obiecał, że w przyszłości zwróci uwagę na ten aspekt ochrony. Rezultat zderzenia czołowego rozczarowujący, duże ryzyko obrażeń nóg i klatki piersiowej zarówno kierowcy jak i pasażera. Lepszy wynik zderzenia bocznego. Równie dobra ochrona dziecka, chociaż obciążenie szyi młodszego "dziecka" w trakcie zderzenia czołowego nieco za wysokie.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie terenowy
Masa 2100 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Pasy bezpieczeństwa oraz poduszki chronią kierowcę i pasażera przed obrażeniami głowy i szyi, chociaż w przypadku drugiego, nacisk na klatkę piersiową był nieco za duży. Drzwi kierowcy wygięły się i rama zaczęła się łamać. Zanotowano również poważne uszkodzenie podłogi, konstrukcja stała się niestabilna. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej stwarzają poważne ryzyko obrażeń kierowcy oraz pasażera. Również negatywnie na ocenę wpływa tylko 2-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Grand Vitara zapewnia tylko wystarczająca ochronę, jak na tak wysokie auto. Duży nacisk na klatkę piersiową spowodowany bokiem siedzenia i konstrukcją drzwi.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 8 pkt (50%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 21 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona była fatalna - brak punktów. Suzuki stwierdziło, że w przyszłości zwróci na ten aspekt baczniejszą uwagę.

Zabezpieczenie dziecka

Zastosowano foteliki przodem do kierunku jazdy, przytwierdzane przy użyciu mocowań ISOFIX, ale bez górnego pasa. Euro NCAP nie otrzymało innych, więc testowano je w ten sposób. Zaobserwowano duże obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera, co częste w przypadku stosowania fotelika przodem do kierunku jazdy, lepszy byłby tyłem. Poza tym wyniki całkiem dobre. Trwała nalepka na osłonie przeciwsłonecznej ostrzega przed używaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. Niepokojące jest to, że zastosowano różne rysunki w różnych miejscach w tym właśnie celu.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Suzuki Grand Vitara