Szukaj
Suzuki
Suzuki
4,2 (3 167 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Suzuki w pigułce

Test euroncap Suzuki Celerio 1.0 petrol GL, LHD

 Suzuki Celerio 1.0 petrol GL, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
823 kg
Wynik testu
61%
Ochrona dorosłego
74%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
38%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

23 pkt | 61 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Suzuki wykazały, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Czujniki umieszczone na nogach kierowcy wskazały marginalny poziom ochrony tej części ciała. W teście bariery bocznej, Celerio zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich części ciała. Boczna poduszka powietrzna dostępna jest jako opcja. Jako że nie jest standardowym wyposażeniem, nie kwalifikuje się do oceny w teście słupa bocznego i nie zostały przyznane punkty. Przednie i tylne siedzenia zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36 pkt | 74 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. Jednak pomiar siły działającej na szyję oraz klatkę piersiową wskazały słaby poziom ochrony, oraz marginalną ochronę głowy. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
19,4pkt
Wydajność
5,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
5,0pkt
Instrukcja
7,4pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 68 %

Celerio zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego, zaoferowaną przez zderzak. Jednakże przednia krawędź maski zapewniała słaby poziom ochrony obszaru miednicy. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę dla głowy pieszego. Zarejestrowano słabe obszary ochrony, które przebiegały przy powierzchni przedniej szyby oraz słupkach bocznych.

Głowa
18,1 pkt
Miednica
0,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 38 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje w standardzie tylko przednie miejsca. Celerio nie posiada ogranicznika prędkości, systemu wspomagania prowadzenia pasa ruchu oraz autonomicznego układu wspomagania nagłego hamowania.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer