Kabina pasażerska pozostała stabilna w czołowym teście zderzeniowym. Czujniki z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Suzuki wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących na różnych miejscach. W pełnej szerokości uderzenia w sztywną barierę, ochrona kierowcy została oceniona jako dobra, z wyjątkiem piersi, których ochrona była wystarczająca. Odczyty zaciśnięcia klatki piersiowej wskazały marginalną ochronę tej części ciała, ale dobrą lub odpowiednią ochronę gdzie indziej. W teście z barier bocznych, czujniki z manekinów wykazały dobrą ochronę, jednak kurtyny boczne uznano, że nie zostały rozmieszczone w sposób prawidłowy. W silniejszym uderzeniu bocznym odczyty zaciśnięcia klatki piersiowej wskazały słabą ochronę klatki piersiowej, a wynik ochrony głowy został obniżony przez nieprawidłowe rozmieszczenie poduszek powietrznych. Przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała również dobrą ochronę. Opcjonalny "Radar Brake Support" został uwzględniony w tej ocenie, a wykonanie jego autonomicznego układu hamulcowego przy niskich prędkościach została oceniony jako odpowiedni.
W zderzeniu czołowym, manekiny odpowiadające zarówno 6 i 10 letniemu dziecku były odpowiednio podtrzymane w ruchu do przodu. Jednak odczyty wykazały wysokie wartości sił rozciągających w szyi manekina odpowiadającego dziecku 10 letniemu i marginalną ochronę szyi oraz klatki piersiowej manekina przedstawiającego 6letnie dziecko. W zderzeniu bocznym, ciśnienie w poduszce bocznej kurtyny było niewystarczające, aby zapobiec uderzeniu głowy manekina przedstawiające 10letnie dziecko o wnętrze samochodu, wokół słupka C. Fakt ten doprowadził do bardzo dużych opóźnień i ochrona została oceniona jako słaba. Odczyty czujników piersiowych wskazują również słabą ochronę tej części ciała. Film Szybki ujawnił, że głowa manekina nie została prawidłowo podtrzymana podczas zderzenia, zwiększając prawdopodobieństwo kontaktu głowy z wnętrzem samochodu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić instalację fotelika dla dzieci tyłem do kierunku jazdy w miejscu pasażera. Dzięki jasnym informacjom o poduszce powietrznym przekazywanym kierowcy system został nagrodzony.
Zderzak zapewnia dobrą ochronę nóg pieszych, a maska uzyskała głównie dobre lub odpowiednie rezultaty, ze słabą ochroną jedynie na sztywnych słupkach szyby przedniej. Ochrona przewidziana w rejonie miednicy uzyskała ocenę dobrą i słabą. Autonomiczny układ hamulcowy zdolny do wykrywania pieszych nie jest dostępny w Baleno.
Baleno ma system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa jako standard dla wszystkich miejsc siedzących. Opcjonalny autonomiczny układ hamulcowy uzyskał dobre wyniki w testach Euro NCAP. System Speed Assistance jest również opcją, ale nie jest wliczone w 'Radar' Brake Support' , więc nie został ujęty w tej ocenie. System Asystent Pasa Ruchu nie jest dostępny dla Baleno.