Baleno nie posiada poduszki powietrznej dla kierowcy w standardzie na wszystkich rynkach UE. Euro NCAP zdecydował więc, że przetestuje auto bez takiej poduszki. W trakcie zderzenia czołowego, kierowcy grożą poważne obrażenia głowy. Natomiast na skutek zderzenia bocznego, silnie obciążona jest klatka piersiowa, dlatego też, druga gwiazdka oznaczona jest jako przekreślona. 2 z 3 krytycznych dla nóg pieszego obszarów zderzaka spełnia wymagania.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
960 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska straciła stabilność, a drzwi kierowcy były wysoko przeciążone. Osłona przeciwpożarowa i podłoga zaczęły się rozdzielać, próg również został uszkodzony. Głowa kierowcy uderzyła o kierownicę, mimo napinaczom zamontowanym w pasach. Nacisk na klatkę piersiową powyżej normy. Sztywne elementy obszaru kolan stanowią poważne zagrożenie. Pedał hamulcowy przemieścił się znacznie, co z kolei stanowi potencjalne ryzyko dla dolnych partii nóg, stóp i kostek kierowcy. Dodatkowo negatywnie na ocenę wpływa duże uszkodzenie podłogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Głowa manekina miała kontakt z centralnym wspornikiem drzwi oraz ramą okna, ale ochrona była dobra. Wysokie obciążenie klatki piersiowej, obniża ocenę bezpieczeństwa tego obszaru do "bardzo słabej". Mimo wszystko nacisk na miednicę i brzuch kierowcy niski.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
2 pkt (13%)
|
Zderzenie boczne |
12 pkt (75%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
25 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona głowy pieszego generalnie bardzo dobra, chociaż 2 obszary maski były "nieprzyjazne". Wszystkie krytyczne dla bezpieczeństwa dorosłego pola oferują bardzo słabą amortyzację, podobnie w przypadku krawędzi przedniej. Mimo wszystko 2 z 3 testowanych części zderzaka spełniają wymagania. |
Zabezpieczenie dziecka |
Zarekomendowane foteliki przodem do kierunku jazdy, były dostosowane do tylnych pasów. Jednak w trakcie zderzenia czołowego, głowa 3-latka znacznie przemieściła się do przodu, a poziom ochrony klatki piersiowej na minimalnym poziomie. Zabezpieczenie szyi 1,5-rocznego dziecka wystarczające. W czasie zderzenia bocznego, głowa w obu przypadkach nie jest chroniona przez fotelik.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|