Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Twarde struktury deski rozdzielczej powodują zagrożenie obrażeniami kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Pomiary obciążenia wykazały 'marginalną' ochronę dolnych partii nóg kierowcy. Boczne poduszki powietrzne są dostępne jako wyposażenie opcjonalne w przypadku niektórych wersji Alto. Poduszka chroniąca tułów powinna być dostępna w szerszej sprzedaży, była ona również zamontowana w testowanym aucie. Z powodu braku poduszki chroniącej głowę nie przeprowadzono testu zderzenia ze słupem. Tylko 'marginalna' ochrona klatki piersiowej podczas zderzenia bocznego. Również 'marginalne' zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa.
Pomiary wykazały duży nacisk na klatkę piersiową manekina 3-latka podczas zderzenia czołowego, ale przednie przesunięcie głowy nie było znaczne. W trakcie zderzenia bocznego foteliki dobrze chroniły głowy dzieci. Poduszka powietrzna pasażera nie może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
Krawędź przednia nie uzyskała ani jednego punktu za oferowaną ochronę nóg pieszego. 'Marginalna' ocena poziomu amortyzacji uderzenia w zderzak. 'Bardzo słabe' zabezpieczenie jeśli chodzi o krytyczne dla głowy pieszego obszary maski.
W wyniku zmian systemu ratingowego Euro NCAP, Suzuki zwiększyło dostępność ESC - jako wyposażenie dodatkowe dla niektórych i jako wyposażenie standardowe dla innych wersji Alto. Sprzedaż ESC jako standardowe wyposażenie nie jest konieczne do zdobycia 3 gwiazdek, ale wystarcza do zdobycia dodatkowego punktu za tą część testów. System przypominający o zapięciu pasa kierowcy montowany jest w Alto w standardzie.