SsangYong XLV jest dokładnie takim samym samochodem jak SsangYong Tivoli poza lekko przedłużonym tyłem. Jeżeli chodzi o warunki poziomu bezpieczeństwa, oba samochody są takie same. Przedstawione rezultaty dla XLV opierają się na testach lepiej prowadzącego się Tivoli. Te same wyniki i ocena dotyczą obu samochodów. Przedział pasażerski Tivoli pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. SsangYong pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wykazały marginalną ochronę tego obszaru ciała. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Zawiodło natomiast utrzymanie tylnego manekina w właściwy sposób, pozwalając na nadmierne przesunięcie do przodu i ochrona głowy została oceniona jako bardzo słaba. Wynikiem tego Tivoli stracił wszystkie punkty dla tego manekina. SsangYong wyjaśnia przyczyny tego niepowodzenia. W bocznym zderzeniu z barierą Tivoli zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginalną ochronę kręgosłupa szyjnego. Tivoli posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. Wyniki jego oceny nie są zawarte w tym porównaniu.
W zderzeniu czołowym, ochrona szyi manekina 10-letniego została oceniona jako bardzo słaba opierając się na odczytach naprężeń w szyi. Podobnie, przeciążenia w klatce piersiowej 6-letniego manekina wskazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. W zderzeniu bocznym, oba manekiny były prawidłowo przytrzymane i ochronione. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana, aby pozwolić na użycie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej przekazywana kierowcy nie spełniła wymagań Euro NCAP i system nie został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tivoli został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zamontowane i ulokowane. Instrukcja obsługi mówi, że przedni fotel pasażera jest nie odpowiedni dla fotelików iSize i Tivoli stracił punkty za foteliki na tym miejscu.
Ochrona zapewniona przez pokrywę silnika dla głowy pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi tylko na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi wynikami odnotowanymi we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona zapewniona dla miednicy była bardziej zróżnicowana, wahając się od dobrej do bardzo słabej. Tivoli posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. Wyniki jego oceny nie są zawarte w tej ocenie.
Tivoli posiada standardowo przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa i działa przy prędkościach pozamiejskich. Wyniki jego działanie nie są zawarte w tej ocenie.