Szukaj
Ssangyong
Ssangyong
4,4 (363 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ssangyong w pigułce

Test euroncap SsangYong Tivoli diesel, safety pack

 SsangYong Tivoli diesel, safety pack
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy terenowy
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1435 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
62%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
43%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.3 pkt | 82 %

SsangYong XLV jest dokładnie takim samym samochodem jak SsangYong Tivoli poza lekko przedłużonym tyłem. Jeżeli chodzi o warunki poziomu bezpieczeństwa, oba samochody są takie same. Przedstawione rezultaty dla XLV opierają się na testach lepiej prowadzącego się Tivoli. Te same wyniki i ocena dotyczą obu samochodów. Przedział pasażerski Tivoli pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. SsangYong pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wykazały marginalną ochronę tego obszaru ciała. W próbie zderzenia na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. Zawiodło natomiast utrzymanie tylnego manekina w właściwy sposób, pozwalając na nadmierne przesunięcie do przodu i ochrona głowy została oceniona jako bardzo słaba. Wynikiem tego Tivoli stracił wszystkie punkty dla tego manekina. SsangYong wyjaśnia przyczyny tego niepowodzenia. W bocznym zderzeniu z barierą Tivoli zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Nawet w trudniejszej próbie zderzenia bocznego z słupem ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginlną ochronę kręgosłupa szyjnego. Tivoli posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego jako część opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa. System działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie spowodowanych jest wiele urazów kręgosłupa szyjnego. System zdobył maksymalną ilość punktów w testach Euro NCAP w pełni unikając kolizji z zatrzymanym samochodem, przy każdej testowanej prędkości.

Uderzenie przodem
6,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
3,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

30.4 pkt | 62 %

W zderzeniu czołowym, ochrona szyi manekina 10-letniego została oceniona jako bardzo słaba opierając się na odczytach naprężeń w szyi. Podobnie, przeciążenia w klatce piersiowej 6-letniego manekina wskazały bardzo słabą ochronę tego obszaru ciała. W zderzeniu bocznym, oba manekiny były prawidłowo przytrzymane i ochronione. Przednia poduszka pasażera może zostać dezaktywowana, aby pozwolić na użycie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Natomiast informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej przekazywana kierowcy nie spełniła wymagań Euro NCAP i system nie został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tivoli został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zamontowane i ulokowane. Instrukcja obsługi mówi, że przedni fotel pasażera jest nie odpowiedni dla fotelików iSize i Tivoli stracił punkty za foteliki na tym miejscu.

Bazowa ocena auta
13,9pkt

Uderzenie z przodu
5,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
11,5pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

27.4 pkt | 65 %

Ochrona zapewniona przez pokrywę silnika dla głowy pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, ze bardzo słabymi wynikami odnotowanymi tylko na przednich słupkach. Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego, z dobrymi wynikami odnotowanymi we wszystkich sprawdzanych miejscach. Natomiast ochrona zapewniona dla miednicy była bardziej zróżnicowana, wahając się od dobrej do bardzo słabej. Opcjonalny autonomiczny system hamowania awaryjnego potrafi wykryć pieszych i spisał się dobrze w testach Euro NCAP, unikając lub łagodząc kolizję w kilku scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,2 pkt
Głowa
14,5 pkt
Miednica
2,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5.2 pkt | 43 %

Tivoli posiada standardowo przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnich miejsc. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest częścią opcjonalnego pakietu bezpieczeństwa i działa przy prędkościach pozamiejskich. Test jego funkcjonalności pokazał dobre działanie, z uniknięciem lub łagodzeniem wypadku w kilku testowanych scenariuszach.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,2 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry