Przedział pasażerski Korando pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. SsangYong pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra lub wystarczająca. Dla tylnego pasażera, odczyty wskazały spadek siły biodrowej co oznaczało, że miednica wyślizgnęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa. Mimo, że odczyty z manekinów nie wykazały wysokiego ryzyka urazu, ocena samochodu została obniżona i ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Korando zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące przemieszczenia żeber, wykazały mierną ochronę klatki piersiowej; ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył komplet punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina dziecka 6-cio letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla manekina dziecka 10-cio letniego, odczyty przeciążeń szyi wykazały mierną ochronę tego obszaru ciała, natomiast w pozostałych miejscach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Korando jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na podszybiu i słupkach przednich. Ochrona nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB Korando jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach reakcji na pieszych, system wykazał się wystarczającą skutecznością działania. Reakcja systemu na rowerzystów została oceniona jako mierna.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach testu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnych miejsc. Oparty o działanie kamery system rozpoznawania ograniczeń prędkości, prezentuje kierowcy obowiązujące ograniczenia, pozwalając odpowiednio ustawić limit prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach.