Szukaj
Ssangyong
Ssangyong
4,4 (368 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ssangyong w pigułce

Test euroncap SsangYong Korando 1.6 diesel, LHD

SsangYong Korando 1.6 diesel, LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1728 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
74%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.8 pkt | 88 %

Przedział pasażerski Korando pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. SsangYong pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra lub wystarczająca. Dla tylnego pasażera, odczyty wskazały spadek siły biodrowej co oznaczało, że miednica wyślizgnęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa. Mimo, że odczyty z manekinów nie wykazały wysokiego ryzyka urazu, ocena samochodu została obniżona i ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Korando zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące przemieszczenia żeber, wykazały mierną ochronę klatki piersiowej; ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył komplet punktów w próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, unikając kolizji we wszystkich scenariuszach testu.

Uderzenie przodem
6,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,4 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,1pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,4pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.8 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina dziecka 6-cio letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla manekina dziecka 10-cio letniego, odczyty przeciążeń szyi wykazały mierną ochronę tego obszaru ciała, natomiast w pozostałych miejscach ochrona była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Korando jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,8pkt

Uderzenie z przodu
14,8 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KIDFIX II XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33.1 pkt | 68 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na podszybiu i słupkach przednich. Ochrona nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych punktach, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. System AEB Korando jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach reakcji na pieszych, system wykazał się wystarczającą skutecznością działania. Reakcja systemu na rowerzystów została oceniona jako mierna.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
7,0 pkt
Głowa
17,1 pkt
Miednica
2,9 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.7 pkt | 74 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach testu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnych miejsc. Oparty o działanie kamery system rozpoznawania ograniczeń prędkości, prezentuje kierowcy obowiązujące ograniczenia, pozwalając odpowiednio ustawić limit prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować bardziej zdecydowanie w niektórych krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
1,6 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,4 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Autonomous Emergency Braking
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry