Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. W cięższym teście słupa bocznego czujniki wykazały słabą ochronę klatki piersiowej, ale inne obszary pozostawały dobrze chronione. EuroNCAP zaniepokoił się słabymi wynikami ochrony głowy, poddał wątpliwości solidność montowanych foteli, a także poduszki powietrznej. Daimler opracował nowe, optymalne rozwiązanie, które ma zostać wprowadzone do produkcji pod koniec marca 2015 roku. Fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Dla modelu nie zostały wykonane testy zderzeniowe mające wykazać ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego. Ocena została oparta na możliwościach montażu fotelika oraz etykietach umieszczonych w pojeździe na temat bezpiecznego transportu dzieci. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego odnotowaną we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała głównie słaby poziom ochrony miednicy. Maska w przeważającej mierze zapewniła słabą lub marginalną ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, słaby wynik dotyczył także obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że zostanie zamontowany w większości sprzedawanych pojazdów. W związku z tym EuroNCAP zbadał system i ocenił go jako dobry. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, jednak nie został wzięty pod uwagę w trakcie oceny. Autonomiczny system hamowania awaryjnego nie jest dostępny dla modelu.