Forfour zdobył 4 gwiazdki za ochronę dorosłego pasażera. Pozwala to na powtórne testy zderzenia bocznego, po wprowadzonych poprawkach konstrukcji i zamka tylnych drzwi. Stabilna kabina pasażerska dobrze chroni pasażerów. Jednak bardzo niski poziom bezpieczeństwa dzieci oraz tylko 7 na 36 możliwych do zdobycia punktów za ochronę pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
hatchback |
Masa |
965 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Tylko niewielkie zniekształcenie karoserii. Jednostopniowe poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa wraz z napinaczami i ogranicznikami spisują się dobrze chroniąc i nie obciążając klatki piersiowej nadmiernie. Mimo wszystko zarówno kierowca jak i pasażer ryzykują obrażenia kolan ze strony twardych elementów deski rozdzielczej. Małe uszkodzenie podłogi i dobra kontrola przemieszczenia pedałów sterowniczych zapewnia bezpieczeństwo stóp i kostek.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System bocznej ochrony zawiera wbudowane boczne poduszki powietrzne. Obciążenie klatki piersiowej kierowcy jest dość duże, chociaż obniżone poprzez nierealistyczne przeniesienie nacisku pleców manekina na oparcie fotela.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
13 pkt (81%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
30 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski i częściowo krawędzi przedniej oferują dobrą amortyzację. Gorzej w przypadku dziecka, również zderzak okazał się "nieprzyjazny". |
Zabezpieczenie dziecka |
Auto posiada wyłącznik poduszki powietrznej pasażera. Etykiety w dwóch językach i rysunek ostrzegawczy umieszczone są po jednej stronie osłony przeciwsłonecznej, widoczne podczas jego opuszczenia. Dodatkowa nalepka została przytwierdzona do dachu. Niestety nie są one trwałe. Zarekomendowano foteliki przodem do kierunku jazdy Britax Romer Duo Plus montowane przy użyciu normalnych pasów w obu przypadkach. Bardzo dobra ochrona starszego dziecka w trakcie testów dynamicznych. Zanotowano jednak zbyt duże obciążenie klatki piersiowej i głowy 1,5-rocznego pasażera podczas zderzenia czołowego.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy
|