Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, a pomiary obciążenia wykazały 'dobrą' lub 'wystarczającą' ochronę wszystkich partii ciała. Kolana i uda były dobrze chronione, a Skoda zaprezentowała taki sam poziom zabezpieczenia dla pasażerów różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. W testowanym aucie zamontowano poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową w czasie bocznego zderzenia. Chociaż nie są one jeszcze standardowym wyposażeniem wszystkich wersji modelu, wkrótce mają być dostępne w standardzie większości sprzedawanych aut i spełniły wymogi Euro NCAP do udziału w testach. Poduszki pomogły Skodzie uzyskać maksimum punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej groźnego zderzenia ze słupem ochronę klatki piersiowej oceniono na 'marginalną', za to 'dobra' ocena zabezpieczenia szyjnego odcinka kręgosłupa przed urazami.
W przypadku obu przedziałów wiekowych manekiny dzieci były dobrze chronione przez foteliki w czasie zderzenia bocznego, głowy były zabezpieczone przed możliwymi urazami ze strony wnętrza auta. Przycisk na desce rozdzielczej pozwala na dezaktywację poduszki powietrznej pasażera by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. O niebezpieczeństwie takiego umieszczania fotelika bez uprzedniego unieruchomienia poduszki informuje jasne ostrzeżenie na etykiecie trwale umieszczonej na osłonie przeciwsłonecznej.
Zderzak zdobył komplet punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak dodatkowe testy wykazały elementy, które wypadły także 'słabo'. Wkrótce również te elementy będą wchodzić w zakres testowy Euro NCAP i będzie można uwzględnić wynik badań w ocenie końcowej. Przednia krawędź zapewnia słabe zabezpieczenie - brak punktów. Niektóre obszary maski prezentują dobrą ochronę głowy pieszego, ale w większości jest to 'słaby' poziom.
System stabilizacji pojazdu (ESC) jest standardowym wyposażeniem wersji modelu sprzedawanych w Europie i opcjonalnym w innych krajach. Wkrótce ma być to standardowy system we wszystkich autach więc Euro NCAP uwzględniło to w ocenie punktowej. Również system przypominający o zapięciu przednich pasów jest dostępny jako standardowe wyposażenie europejskich modeli.