Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 475 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Skoda Yeti 2.0TDI 'Ambiente', LHD

Skoda Yeti 2.0TDI 'Ambiente', LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1545 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 92 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, a pomiary obciążenia wykazały 'dobrą' lub 'wystarczającą' ochronę wszystkich partii ciała. Kolana i uda były dobrze chronione, a Skoda zaprezentowała taki sam poziom zabezpieczenia dla pasażerów różnych rozmiarów i w różnych pozycjach. W testowanym aucie zamontowano poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową w czasie bocznego zderzenia. Chociaż nie są one jeszcze standardowym wyposażeniem wszystkich wersji modelu, wkrótce mają być dostępne w standardzie większości sprzedawanych aut i spełniły wymogi Euro NCAP do udziału w testach. Poduszki pomogły Skodzie uzyskać maksimum punktów za test zderzenia bocznego. W czasie bardziej groźnego zderzenia ze słupem ochronę klatki piersiowej oceniono na 'marginalną', za to 'dobra' ocena zabezpieczenia szyjnego odcinka kręgosłupa przed urazami.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 78 %

W przypadku obu przedziałów wiekowych manekiny dzieci były dobrze chronione przez foteliki w czasie zderzenia bocznego, głowy były zabezpieczone przed możliwymi urazami ze strony wnętrza auta. Przycisk na desce rozdzielczej pozwala na dezaktywację poduszki powietrznej pasażera by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. O niebezpieczeństwie takiego umieszczania fotelika bez uprzedniego unieruchomienia poduszki informuje jasne ostrzeżenie na etykiecie trwale umieszczonej na osłonie przeciwsłonecznej.

Bazowa ocena auta
8,0pkt
Wydajność
8,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 46 %

Zderzak zdobył komplet punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak dodatkowe testy wykazały elementy, które wypadły także 'słabo'. Wkrótce również te elementy będą wchodzić w zakres testowy Euro NCAP i będzie można uwzględnić wynik badań w ocenie końcowej. Przednia krawędź zapewnia słabe zabezpieczenie - brak punktów. Niektóre obszary maski prezentują dobrą ochronę głowy pieszego, ale w większości jest to 'słaby' poziom.

Głowa
10,7 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

System stabilizacji pojazdu (ESC) jest standardowym wyposażeniem wersji modelu sprzedawanych w Europie i opcjonalnym w innych krajach. Wkrótce ma być to standardowy system we wszystkich autach więc Euro NCAP uwzględniło to w ocenie punktowej. Również system przypominający o zapięciu przednich pasów jest dostępny jako standardowe wyposażenie europejskich modeli.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę