Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1490 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | - |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Nieefektywna poduszka powietrzna spowodowała, że klatka piersiowa kierowcy uderzyła o kierownicę. Kabina Skody została poważnie uszkodzona na skutek zderzenia, straciła strukturalną stabilność, chociaż system zabezpieczeń dobrze chroni pasażerów. Przednie pasy wyposażono w obrotowe napinacze. Twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają górnym partiom nóg oraz kolanom kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Skoda zdecydowała się by zamieścić poduszkę powietrzną na głowę w standardzie, po wstępnych testach. Prezentujemy wyniki powtórnych testów. Poduszka powietrzna chroni głowę przedniego oraz pasażerów na tylnych siedzeniach. Również wbudowana poduszka powietrzna na tułów zapewnia bezpieczeństwo klatki piersiowej i brzucha kierowcy. Nacisk w tym przypadku powoduje poręcz drzwi, ale nie jest on na tyle duży by powodować obrażenia.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 9 pkt (56%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 24 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Fatalny poziom ochrony pieszego. Auto nie uzyskało ani jednego punktu i ani jednej gwiazdki w tej części. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Etykiety ostrzegające przed używaniem fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej są bardzo słabe. Przednie pasy mogą być zablokowane, by zwiększyć stabilność mocowania fotelika. Brak jednak jakichkolwiek instrukcji. Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach przodem do kierunku jazdy, przymocowanych pasami. Spisały się dobrze, chociaż obciążenie szyi 1,5-rocznego "dziecka" podczas zderzenia czołowego było nieco zbyt wysokie. |
|
1,5 - letniego | Roemer Prince przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy |