Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 467 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Skoda Superb 2003

Konstrukcja Superb oparta jest o VW Passat´a, który uzyskał już 4 gwiazdki za ochronę pasażerów. Po powtórnych testach, właśnie taką notę uzyskała Skoda. Podobnie niską w przypadku ochrony pieszego - 0 punktów. Kabina pasażerska straciła stabilność konstrukcji, a kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej na skutek uderzenia w kierownicę. Twarde elementy pod deską rozdzielczą zagrażają z kolei kolanom. Bardzo słabe ostrzeżenia o stosowaniu fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1490 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego -
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Nieefektywna poduszka powietrzna spowodowała, że klatka piersiowa kierowcy uderzyła o kierownicę. Kabina Skody została poważnie uszkodzona na skutek zderzenia, straciła strukturalną stabilność, chociaż system zabezpieczeń dobrze chroni pasażerów. Przednie pasy wyposażono w obrotowe napinacze. Twarde elementy deski rozdzielczej zagrażają górnym partiom nóg oraz kolanom kierowcy. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Skoda zdecydowała się by zamieścić poduszkę powietrzną na głowę w standardzie, po wstępnych testach. Prezentujemy wyniki powtórnych testów. Poduszka powietrzna chroni głowę przedniego oraz pasażerów na tylnych siedzeniach. Również wbudowana poduszka powietrzna na tułów zapewnia bezpieczeństwo klatki piersiowej i brzucha kierowcy. Nacisk w tym przypadku powoduje poręcz drzwi, ale nie jest on na tyle duży by powodować obrażenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 24 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Fatalny poziom ochrony pieszego. Auto nie uzyskało ani jednego punktu i ani jednej gwiazdki w tej części.

Zabezpieczenie dziecka

Etykiety ostrzegające przed używaniem fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej są bardzo słabe. Przednie pasy mogą być zablokowane, by zwiększyć stabilność mocowania fotelika. Brak jednak jakichkolwiek instrukcji. Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach przodem do kierunku jazdy, przymocowanych pasami. Spisały się dobrze, chociaż obciążenie szyi 1,5-rocznego "dziecka" podczas zderzenia czołowego było nieco zbyt wysokie.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Skoda Superb