Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Minivany |
Nadwozie | 5-drzwiowy minivan |
Masa | 1175 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Podczas pierwszego testu, zniszczenie kabli spowodowało awarię instalacji elektrycznej. W rezultacie napinacze oraz poduszki powietrzne uruchomiły się zbyt późno. Euro NCAP zezwoliło na powtórne testy po przeprowadzeniu modyfikacji. Niestety znów doszło do awarii kabli, ale dzięki zmianie oprogramowania napinacze i poduszki uruchomiły się na czas. Skoda poinformowała, że nie przeprowadzi poprawek aut już sprzedanych. Pomimo kilku ulepszeń, Euro NCAP jest zaniepokojone wrażliwością instalacji elektrycznej na uszkodzenia. Grozi to unieruchomieniem takich opcji jak np. światła awaryjne, po wypadku. Twarde elementy deski rozdzielczej stanowią ryzyko obrażeń miednicy, ud i kolan zarówno kierowcy jak i pasażera.
Roomster zdobył maksymalną liczbę punktów za wynik testu zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 44 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zderzak został oceniony na maksimum punktów za amortyzację uderzenia nóg. Jednak krawędź przednia i maska nie zdobyły już ani jednego za ochronę głowy pieszego - "bardzo słaba" nota. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Auto uzyskało komplet punktów za ochronę dzieci podczas testów dynamicznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, by zezwolić na montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Również niewystarczające ostrzeżenia przed umieszczaniem siedzenia w w/w sposób, bez dezaktywacji poduszki. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nieodpowiednio oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |