Konstrukcja Octavii jest bardzo mocna i stabilna, zapewnia dobrą ochronę pasażerom. System zabezpieczeń zawiera jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne wbudowane poduszki oraz przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia. Octavia posiada tą samą konstrukcję i wsparcie co Mk5 VW Golf. Jednak w przeciwieństwie do niego, poduszka powietrzna chroniąca głowę nie jest dostępna w wyposażeniu standardowym wszystkich modeli. Jeśli chodzi o ochronę pieszego to nie wiele zabrakło, by Skoda otrzymała 3 gwiazdki.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
sedan |
Masa |
1185 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Kabina doznała niewielkiego zniekształcenia. Jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne o pasy z ogranicznikami napięcia wspomagane przez stabilną konstrukcję, utrzymują nacisk na klatkę piersiową kierowcy na niskim poziomie. Niestety zanotowano ryzyko uszkodzeń kolan ze strony sztywnych elementów deski rozdzielczej. Zabezpieczenie stóp i kostek bardzo dobre - niewielkie zniekształcenie podłogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawiera wbudowane poduszki powietrzne na tułów. Auto uzyskało komplet punktów za wyniki tej części.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
17 pkt (61%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
40 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Zderzak i krawędź przednia oferują pewną amortyzację, generalnie krytycznych dla głowy dziecka obszarów. Ogólnie bardzo dobry wynik. |
Zabezpieczenie dziecka |
Dzięki wyłącznikowi możliwa jest dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera. Istnieje również możliwość stałej dezaktywacji u dealera. O statusie poduszki informuje dioda na desce rozdzielczej. Jednak, poza nietrwałym rysunkiem na końcu przedniego panelu, brak ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Foteliki Fair Bimbo Fix (przodem do kierunku jazdy dla starszego i tyłem - dla młodszego) przymocowano przy użyciu mocowań ISOFIX. "Dzieci" były dobrze chronione, chociaż nacisk na klatkę piersiową nieco za wysoki.
|
1,5 - letniego |
Fair BimboFix Type II
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy
|