Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 343 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Skoda Octavia 2001

Skoda zdecydowała się na poprawę zabezpieczenia bocznego po wstępnych testach, które wykazały usterki. Auto zapewnia bezpieczne wnętrze, chociaż podłoga została uszkodzona na skutek zderzenia czołowego. Również nacisk na klatkę piersiową zarówno kierowcy jak i pasażera zbyt duży. Specjaliści skrytykowali również słabą ochronę kolan i dolnych partii nóg pasażera.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1330 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Chociaż przednie pasy wyposażone są w obrotowe napinacze, brak ograniczników napięcia powoduje wysokie obciążenie klatki piersiowej kierowcy i pasażera. Z kolei bezpieczeństwu kolan i ud zagrażają twarde elementy poniżej deski rozdzielczej. Negatywnie na ocenę wpływa również tylko 2-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Testowany model nie był wyposażony w boczne poduszki, ale zapewnił wystarczającą ochronę. Mimo wszystko klatka piersiowa kierowcy uderzyła o drzwi i bok fotela.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 14 pkt (50%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 36 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krytyczne dla głowy pieszego obszary przedniej części auta wystarczająco amortyzują uderzenie, ale zderzak i krawędź przednia wypadły dużo gorzej.

Zabezpieczenie dziecka

Testowano foteliki Romer Prince Universal. Chociaż pasy były prawidłowo kolorystycznie oznaczone, brak dodatkowych instrukcji. Skoda zapowiedziała szybkie poprawki. Przednie przemieszczenie 3-latka, podczas zderzenia czołowego, było zbyt duże. Żaden z fotelików nie zapewnił stabilności dzieci. Do poduszki powietrznej pasażera przytwierdzono rysunek, a do przedniej szyby etykietę ostrzegającą o niebezpieczeństwie używania fotelika tyłem, na siedzeniu pasażera z przodu.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Skoda Octavia