Przedział pasażerski Kodaiq pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno pasażera jak i kierowcy. Skoda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako mierna, a pozostałych obszarów ciała jako dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera. Kodiaq zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów dobra. Próby przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń, łącznie z opcjonalnym trzecim rzędem, wskazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Kodiaq jest standardowo wyposażony autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System wypadł dobrze w próbach jego działania przy niskich prędkościach.
W teście zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego wskazały bardzo słabą ochronę. Poza tym ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenia fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Udostępniana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Foteliki uniwersalne grupy 0+ nie mogły zostać prawidłowo zainstalowane tylnich zewnętrznych miejscach. Uniwersalne foteliki nie powinny być używane w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń. W pozostałych przypadkach foteliki mogły być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Kodiaq zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę zapewnioną przez zderzak dla nóg pieszego, z dobrymi wynikami we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona obszaru miednicy była przeważnie dobra, ale odnotowano kilka bardzo słabych rezultatów. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i w testach funkcjonalności wykazał się na wystarczającym poziomie.
Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach jego funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach. Standardowym wyposażeniem jest również sterowany manualnie ogranicznik prędkości i przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest opcją dla trzeciego rzędu siedzeń jeżeli został on zainstalowany.