Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 460 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Škoda Fabia 1.0 TSI 'Ambition', LHD

©koda Fabia 1.0 TSI 'Ambition', LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1199 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.4 pkt | 85 %

Przedział pasażerski pojazdu Skoda Fabia pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Skoda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Analiza bariery, z którą zderzyła się Skoda, wykazała, że Fabia byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, zarówno kierowcy jak i pasażera z tyłu. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w próbie bocznego uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a pojazd uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako marginalna. Fabia nie została wyposażona w środkową poduszkę powietrzną, która łagodzi obrażenia między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Skoda Fabia, w standardzie, została wyposażona w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym zderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.1 pkt | 81 %

W próbie zderzenia czołowego ochrona głowy oraz szyi manekina 6-cio letniego została oceniona jako marginalna. Natomiast ochrona szyi manekina 10-letniego była wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą ochrona głowy manekina 10-letniego była marginalna. Dla pozostałych obszarów ciała ochrona była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Fabia została zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
20,1pkt

Uderzenie z przodu
12,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,2 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer Kidfix R2
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.2 pkt | 70 %

Ochrona zapewniona przez maskę była dobra lub wystarczająca we wszystkich testowanych miejscach, poza podstawą przedniej szyby oraz słupkami szyby czołowej, gdzie ochrona była słaba. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego. Ochrona miednicy była dobra lub wystarczająca we wszystkich punktach testowych. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. W testach Euro NCAP reakcja systemu, na takich użytkowników dróg, była odpowiednia. W większości przypadków pozwalała uniknąć lub złagodzić kolizje.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,3 pkt
Głowa
16,3 pkt
Miednica
5,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
28,0 pkt
AEB Pieszy
5,1pkt
AEB Rowerzysta
5,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.4 pkt | 71 %

Soda Fabia została wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System ?Driver Alert? służący do monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierownicy, dzięki czemu jest w stanie wykryć zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia oraz zasugerować kierowcy odpoczynek. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości zapewnia ogranicznik prędkości ustawiony przez kierowcę. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł dobrze w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
3,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny