Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 460 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Skoda Karoq 1.6 diesel 'Ambition'

Skoda Karoq 1.6 diesel 'Ambition'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1365 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
58%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.5 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Karoq pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Skoda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca, z wyjątkiem klatki piersiowej tylnego pasażera, której ochrona została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Karoq zdobyło maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, unikając lub łagodząc kolizje przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.9 pkt | 79 %

W próbie zderzenia czołowego, bazując na odczytach przeciążeń, ochrona klatki piersiowej 6-letniego manekina została oceniona jako słaba. Na podstawie sił rozciągających, ochrona szyi obu manekinów została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Karoq jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
19,9pkt

Uderzenie z przodu
11,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Safety 1st Manga
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

31 pkt | 73 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego i zdobył maksymalną ilość punktów. Ochrona zapewniona dla obszaru miednicy była zróżnicowana. Próby działania funkcji wykrywania pieszych przez autonomiczny system hamownia awaryjnego wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem kolizji lub jej złagodzeniem we wszystkich scenariuszach testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,5 pkt
Głowa
16,0 pkt
Miednica
3,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 58 %

Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc jest standardowym wyposażeniem, tak samo jak manualnie sterowany ogranicznik prędkości. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając lub łagodząc kolizje przy wielu scenariuszach i prędkościach testu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry