Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 460 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Skoda Kamiq 1.0 petrol 'Ambition', LHD

Skoda Kamiq 1.0 petrol 'Ambition', LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1156 kg
Wynik testu
3%
Ochrona dorosłego
4%
Ochrona dziecka
4%
Zabezpieczenie przechodnia
4%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

4 pkt | 3 %

Skoda Kamiq jest identyczna pod względem konstrukcji z Skodą Scala ocenianą wcześniej w roku 2019 przez Euro NCAP oraz posiada to samo wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W miejscach gdzie mogły wystąpić różnice spowodowane innym prześwitem, zostały przeprowadzone dodatkowe próby. W związku z tym, ta ocena jest oparta na próbach przeprowadzonych na Scali oraz wynikach dodatkowych testów.

Uderzenie przodem
4,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
4,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
4,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

4 pkt | 4 %

Przedział pasażerski Kamiq pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Skoda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył komplet punktów w obu próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Bazowa ocena auta
4,0pkt

Uderzenie z przodu
4,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
4,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
4,0 pkt
Montaż
4,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Audi G1 with ISOfix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior III
Ustawienie:
do tyłu

Niechronieni użytkownicy drogi

4 pkt | 4 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina 10-cio letniego, której ochrona została oceniona jako mierna, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące przeciążeń szyi. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione i Kamiq zdobyła maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Kamiq jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,1 pkt
Głowa
4,0 pkt
Miednica
4,0 pkt
Nogi
4,0 pkt
AEB Pieszy
5,1pkt
AEB Rowerzysta
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4 pkt | 4 %

Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy była przeważnie dobra. System AEB Kamiq jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach działania, reakcja systemu była dobra w obu przypadkach, unikając lub łagodząc kolizje w większości prób.

Ogranicznik prędkości
4,0 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
4,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry