Skoda Kamiq jest identyczna pod względem konstrukcji z Skodą Scala ocenianą wcześniej w roku 2019 przez Euro NCAP oraz posiada to samo wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W miejscach gdzie mogły wystąpić różnice spowodowane innym prześwitem, zostały przeprowadzone dodatkowe próby. W związku z tym, ta ocena jest oparta na próbach przeprowadzonych na Scali oraz wynikach dodatkowych testów.
Przedział pasażerski Kamiq pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Skoda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla kierowcy i tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i samochód zdobył komplet punktów w obu próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca dla obu manekinów, z wyjątkiem szyi manekina 10-cio letniego, której ochrona została oceniona jako mierna, w oparciu o odczyty z manekina dotyczące przeciążeń szyi. W próbie bocznego zderzenia z barierą, wszystkie krytyczne obszary ciała obu manekinów były dobrze chronione i Kamiq zdobyła maksymalną ilość punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Kamiq jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Maska zapewniła przeważnie dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, również ochrona miednicy była przeważnie dobra. System AEB Kamiq jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. W próbach działania, reakcja systemu była dobra w obu przypadkach, unikając lub łagodząc kolizje w większości prób.