Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1055 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Niestety sztywne elementy deski rozdzielczej prezentują potencjalne ryzyko obrażeń kolan i ud kierowcy oraz pasażera.
Bazując tylko na odczytach obciążenia manekina, Fabia uzyskała by maksymalną liczbę punktów za zderzenie boczne i ze słupem. Jednak w trakcie bocznego, zamek tylnych drzwi przesunął się do drugiej pozycji, co pozbawiło auto jednego punktu w tym teście.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 15 pkt (94%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 36 pkt (84%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 78 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za amortyzację uderzenia nóg pieszego. Jednak maska i krawędź przednia nie uzyskały już ani jednego. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Fabia zdobyła komplet punktów za ochronę 1,5-rocznego pasażera podczas testów dynamicznych. W trakcie bocznego, głowa 3-latka nie była stabilnie chroniona przez fotelik, przez co narażona na kontakt z wnętrzem auta. Zanotowano obecność przycisku, który umożliwia wyłączenie poduszki powietrznej pasażera oraz montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Mimo wszystko informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. W autach bez przycisku, poduszka może być dezaktywowana przez dealera. Brak wystarczających ostrzeżeń przed używaniem fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki. Słabo oznaczona obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach. |
|
1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |