Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 460 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1083 kg
Wynik testu
81%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
69%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 81 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Skoda wykazała, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej oraz w cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej i brzucha została oceniona jako odpowiednia, natomiast ochrona głowy i miednica uznana została za dobrą. Przednie siedzenia zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez miejsca tylne oceniona została na podstawie geometrii jako marginalna. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. System działa przy prędkościach charakterystycznych dla jazdy po mieście, ponieważ jednak jest dostępny jako opcja nie został poddany ocenie.

Uderzenie przodem
13,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,7pkt
Zderzenie ze słupem
7,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
22,3pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
10,3pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 69 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę, w niektórych obszarach słabą. Obszar w nasady przedniej szyby oraz sztywnych słupków bocznych zapewniał marginalną ochronę dla głowy pieszego.

Głowa
14,6 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 69 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, z tego względu nie podlegał ocenie. Dotyczyło to również autonomicznego układu wspomagania nagłego hamowania. System wspomagający utrzymania pasa ruchu nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia