Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 291 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap VW Sharan 1.4 'Comfortline', LHD

VW Sharan 1.4 'Comfortline', LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1709 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
59%
Zabezpieczenie przechodnia
62%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 89 %

Przedział pasażerski VW Sharan pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy. Dla pasażera z tyłu, testy wykazały marginalny poziom ochrony klatki piersiowej. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dzięki czemu Sharan zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako wystarczająca, a ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Jednakże podczas testu, drzwi boczne oderwały się, wynikiem czego pasażer może wypaść z pojazdu ? do wyniku została doliczona kara. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego. Sharan posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
2,4 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.4 pkt | 78 %

Zintegrowane foteliki są dostępne jako opcja na siedzeniach drugiego rzędu. Zostały one wykorzystane w testach zderzeniowych. W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi i klatki piersiowej 10-cio letniego manekina została oceniona jako marginalna. Ochrona 6-cio letniego manekina była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra dla obu manekinów. Wszystkie siedzenia w drugim i trzecim rzędzie są kompatybilne z systemem ISOFIX/i-Size. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Oznaczenia na przełączniku nie są jednak zbytnio zrozumiałe, przez co system nie został dodatkowo nagrodzony. Podczas testu, wyłączenie przedniej poduszki powietrznej nie powiodło się, w związku z czym montaż został uznany za niemożliwy. W pozostałych przypadkach wszystkie typy fotelików, do których Sharan został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
21,7pkt

Uderzenie z przodu
14,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,7 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
10,7pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Zintegrowany
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Zintegrowany Booster Cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

28.7 pkt | 59 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
2,4 pkt
Głowa
16,0 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
26,4 pkt
AEB Rowerzysta
2,4 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.2 pkt | 62 %

System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ? interweniuje w sytuacjach krytycznych. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
0,9 pkt
Asystent pasa ruchu
3,3 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
1,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny