Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 297 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap SEAT Tarraco 1.5 TSI R4

SEAT Tarraco 1.5 TSI R4
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1524 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
79%
Zabezpieczenie przechodnia
79%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

37.1 pkt | 97 %

Przedział pasażerski Tarraco pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Seat pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dal wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla tylnego manekina, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Tarraco zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Wchodzący w skład standardowego wyposażenia autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.6 pkt | 84 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tarraco jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane na fotelu przedniego pasażera oraz w drugim rzędzie siedzeń. Natomiast opcjonalny trzeci rząd siedzeń był zbyt mały, aby umożliwić prawidłowe umiejscowienie uniwersalnych fotelików dziecięcych.

Bazowa ocena auta
23,9pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
10,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38 pkt | 79 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony. Ochrona obszaru nóg oraz miednicy pieszego była dobra we wszystkich badanych obszarach i Tarraco zdobył maksymalną ilość punktów. System AEB jest w stanie wykrywać pieszych oraz rowerzystów tak samo jak inne pojazdy. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na niechronionych użytkowników drogi jak wymienieni powyżej.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,1 pkt
Głowa
14,9 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
AEB Pieszy
5,6pkt
AEB Rowerzysta
5,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.3 pkt | 79 %

System AEB uzyskał przeważnie dobre rezultaty w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Samochód posiada system asystenta pasa ruchu, która pomaga zapobiec niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości pozwala ustawić limit prędkości na odpowiednim poziomie. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry