Przedział pasażerski Tarraco pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Seat pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dal wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dla tylnego manekina, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą, jak i w próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Tarraco zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Wchodzący w skład standardowego wyposażenia autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla manekina dziecka 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra i przyznana została maksymalna ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Tarraco jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane na fotelu przedniego pasażera oraz w drugim rzędzie siedzeń. Natomiast opcjonalny trzeci rząd siedzeń był zbyt mały, aby umożliwić prawidłowe umiejscowienie uniwersalnych fotelików dziecięcych.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub dostateczna na prawie całej powierzchni, z kilkoma obszarami bardzo słabej ochrony. Ochrona obszaru nóg oraz miednicy pieszego była dobra we wszystkich badanych obszarach i Tarraco zdobył maksymalną ilość punktów. System AEB jest w stanie wykrywać pieszych oraz rowerzystów tak samo jak inne pojazdy. System wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na niechronionych użytkowników drogi jak wymienieni powyżej.
System AEB uzyskał przeważnie dobre rezultaty w próbach działania przy prędkościach pozamiejskich. Samochód posiada system asystenta pasa ruchu, która pomaga zapobiec niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości pozwala ustawić limit prędkości na odpowiednim poziomie. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc.