Przedział pasażerski Ibizy pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Liczby manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. SEAT wykazał, że podobny poziom ochrony zapewniłby pasażerom o różnej posturze i siedzącym w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że Ibiza byłaby łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy i dobra lub wystarczająca dla pasażera z tyłu. W zderzeniu bocznym z barierą ochrona była dobra lub odpowiednia; w przypadku uderzenia w słupek boczny ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Kontrola ekskursji (stopień wyrzucenia ciała na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony) okazała się słaba. Ibiza nie posiada środków zaradczych, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Ibiza posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po uderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć kolizji wtórnych.
Z wyjątkiem szyi 10-letniego dziecka w zderzeniu czołowym, dla którego ochrona została oceniona jako marginalna, odczyty manekinów wskazały dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów dziecięcych w obu testach. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie foteliki, do których przystosowana jest Ibiza, można było prawidłowo zamontować i umieścić w samochodzie.
Maska silnika zapewniała przeważnie dobrą lub odpowiednią ochronę głowy potrąconego pieszego, przy czym odnotowano kilka słabych wyników u podstawy przedniej szyby i na sztywnych słupkach przedniej szyby. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych, ale ochrona okolicy miednicy była zróżnicowana. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Ibizie może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. System wypadł dostatecznie w testach jego reakcji na pieszych i rowerzystów.
System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Ibizie wypadł dobrze w testach jego reakcji na inne pojazdy. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a samochód posiada system wykrywający zmęczenie kierowcy. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu w przypadku znoszenia z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Standardowym wyposażeniem jest ustawiany przez kierowcę ogranicznik prędkości.