Przedział pasażerski Ateca pozostał stabilny w czasie zderzenia czołowego. Odczyty z czujników wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. SEAT pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i dla tych, siedzących na różnych pozycjach. W teście zderzenia ze sztywną barierą pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i była dobra dla tylnego pasażera z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była marginalna. W teście zderzenia z barierą boczną, kurtyny boczne poduszki powietrznej nie zadziałały zgodnie z przeznaczeniem, a jednocześnie odczyty czujników były dobre, wynik ochrony głowy został obniżony i ochrona tej części ciała została oceniona jako odpowiednia. Taka sama obniżka oceny została zastosowana w teście bocznym, chociaż poduszka powietrzna była rozmieszczone prawidłowo. Ochrona głowy i klatki piersiowej została oceniona jako odpowiednia i odczyty czujników wskazały dobrą ochronę wszystkich innych okolic ciała. Testy na przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. A geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała, że pasażerowie będą również dobrze chronieni na tych pozycjach. Ateca ma autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standard i testy wykazały, że jest dobry w unikaniu lub ograniczaniu wypadków przy małych prędkościach, gdzie często dochodzi do urazów kręgów szyjnych.
W testach zderzeniowych przednich i o bariery boczne oba manekiny były właściwie powstrzymane. W czołowej zderzeniu ochrona była dobra lub odpowiednia z wyjątkiem klatki piersiowej manekina przedstawiającego dziecko 6 letnie, dla których pomiary hamowania wskazały marginalną ochronę. W teście zderzeniowym o bariery boczne, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla dzieci 6 i 10 lat. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera. Informacje dotyczące statusu poduszek powietrznych są jasno przekazywane, a system został nagrodzony.
Maska uzyskała przeważnie słabe wyniki jeśli chodzi o ochronę głowy pieszego przy zderzeniu. Zderzak wykazał dobre wyniki we wszystkich miejscach testowych i zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych. Jednak ochrona obszaru miednicy była bardziej na pograniczu dobrej i słabej. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i uzyskał dobre wyniki w testach Euro NCAP jeśli chodzi o funkcjonalność.
Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy dużych prędkościach wykazały dobrą wydajność, wpływy zderzenia w większości przypadków są unikane lub ograniczane. Ateca posiada w standardzie System przypominania o zapięciu pasów dla przednich i tylnych siedzeń, a także system ograniczania prędkości przez kierowcę.