Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 297 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap SEAT Ateca 1.6 diesel, LHD

SEAT Ateca 1.6 diesel, LHD
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1300 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
60%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.6 pkt | 93 %

Przedział pasażerski Ateca pozostał stabilny w czasie zderzenia czołowego. Odczyty z czujników wskazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. SEAT pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i dla tych, siedzących na różnych pozycjach. W teście zderzenia ze sztywną barierą pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i była dobra dla tylnego pasażera z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była marginalna. W teście zderzenia z barierą boczną, kurtyny boczne poduszki powietrznej nie zadziałały zgodnie z przeznaczeniem, a jednocześnie odczyty czujników były dobre, wynik ochrony głowy został obniżony i ochrona tej części ciała została oceniona jako odpowiednia. Taka sama obniżka oceny została zastosowana w teście bocznym, chociaż poduszka powietrzna była rozmieszczone prawidłowo. Ochrona głowy i klatki piersiowej została oceniona jako odpowiednia i odczyty czujników wskazały dobrą ochronę wszystkich innych okolic ciała. Testy na przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. A geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała, że pasażerowie będą również dobrze chronieni na tych pozycjach. Ateca ma autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standard i testy wykazały, że jest dobry w unikaniu lub ograniczaniu wypadków przy małych prędkościach, gdzie często dochodzi do urazów kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
7,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
2,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.4 pkt | 84 %

W testach zderzeniowych przednich i o bariery boczne oba manekiny były właściwie powstrzymane. W czołowej zderzeniu ochrona była dobra lub odpowiednia z wyjątkiem klatki piersiowej manekina przedstawiającego dziecko 6 letnie, dla których pomiary hamowania wskazały marginalną ochronę. W teście zderzeniowym o bariery boczne, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla dzieci 6 i 10 lat. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera. Informacje dotyczące statusu poduszek powietrznych są jasno przekazywane, a system został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
22,4pkt

Uderzenie z przodu
14,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Romer KidFix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30.1 pkt | 71 %

Maska uzyskała przeważnie słabe wyniki jeśli chodzi o ochronę głowy pieszego przy zderzeniu. Zderzak wykazał dobre wyniki we wszystkich miejscach testowych i zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych. Jednak ochrona obszaru miednicy była bardziej na pograniczu dobrej i słabej. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i uzyskał dobre wyniki w testach Euro NCAP jeśli chodzi o funkcjonalność.

Głowa
14,5 pkt
Miednica
3,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.3 pkt | 60 %

Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy dużych prędkościach wykazały dobrą wydajność, wpływy zderzenia w większości przypadków są unikane lub ograniczane. Ateca posiada w standardzie System przypominania o zapięciu pasów dla przednich i tylnych siedzeń, a także system ograniczania prędkości przez kierowcę.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry