Seat Arona jest pod względem technicznym prawie identyczny do ocenianego przez Euro NCAP w 2017 roku Seata Ibizy i posiada to samo wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Przeprowadzonych zostało kilka dodatkowych testów, Arona wypadał w nich co najmniej tak dobrze jak Ibiza. W związku z tym ta ocena jest oparta na ocenie Ibizy i wynikach dodatkowych testów. Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Seat pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy i pasażera była dobra lub wystarczająca, Arona punktowała odrobinę lepiej od Ibizy. W próbie bocznego zderzenia z barierą, dobra ochrona była zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Próby przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest wyposażeniem standardowym. W próbach jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazała się dobrym działaniem, unikając kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W próbie czołowego zderzenia, ochrona 10-letniego manekina była dobra. Natomiast, odczyty z manekina 6-letniego wykazały słabą ochronę klatki piersiowej i mierną ochronę szyi. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona 6-letniego manekina była dobra, ale przeciążenia klatki piersiowej 10-letniego manekina wykazały jej bardzo słabą ochronę. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Arona jest zaprojektowana mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Powierzchnia maski zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę dla głowy potrąconego pieszego, ale słabe i bardzo słabe wyniki odnotowano w okolicach przednich słupków. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach. Ochrona miednicy była również przeważnie dobra lub wystarczająca. Autonomiczny system hamowania awaryjnego, jest zdolny do wykrywania pieszych jak również innych pojazdów. W próbach, system wykazał się dobrym działaniem, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości sprawdzanych scenariuszy i prędkości.
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich siedzeń. Próby autonomicznego systemu hamowania awaryjnego, przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania. Arona posiada w standardowym wyposażeniu manualnie sterowany ogranicznik prędkości, ale nie jest standardowo wyposażona w asystenta pasa ruchu.