Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 289 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap Seat Leon 1.6TDI 'Reference', LHD

Seat Leon 1.6TDI 'Reference', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1205 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
92%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Podczas testów wpływu frontalnego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobre zabezpieczenie kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony innym pasażerom, zajmującym pozostałe miejsca. Model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów, w teście bariery bocznej, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego zabezpieczenia przed urazami klatki piersiowej i brzucha były należyte, a głowy i miednicy dobre. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanych szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

45 pkt | 92 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dzieci w testach zderzenia czołowego. Podczas testów wpływu bocznego, ochrona dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego była dobra. Zminimalizowane ryzyko urazów w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. System dostarczający kierowcy jasną informację o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Na stałe umieszczona etykieta we wnętrzu pojazdu jasno informuje o niebezpieczeństwie nieprawidłowego ustawienia fotelika dla dziecka względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
9,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G0/1 S Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 70 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego. Jednak frontowa krawędź maski, we wszystkich testowanych obszarach, zapewniała słabą lub marginalną ochronę. Maska zapewniała dobrą ochronę w większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej.

Głowa
16,9 pkt
Miednica
2,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje miejsca z przodu. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, nie we wszystkich wariantach w związku z tym nie został oceniony.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer