Ibiza zapewnia bardzo dobrą ochronę, kabina doznała niewielkiego zniekształcenia na skutek zderzenia czołowego. Poziom bezpieczeństwa w trakcie zderzenia bocznego również na wysokim poziomie. Seat zdecydował się na przetestowanie auta z bocznymi poduszkami powietrznymi, które na niektórych europejskich rynkach są dostępne jako wyposażenie dodatkowe. Spisały się bardzo dobrze. Niejednolita ochrona dzieci: starsze jest wystarczające osłaniane, ale obciążenie klatki piersiowej i szyi 1,5-rocznego jest zbyt wysokie. Ostatecznie, ochrona pieszego na poziomie przeciętnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1065 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pozostała stabilna, zanotowano minimalne zniekształcenie. Obciążenie klatki piersiowej pasażera mniejsze niż kierowcy, ale w obu przypadkach powyżej normy. Ochrona kolan kierowcy nie spełnia wymagań, ale są one trudne do osiągnięcia, szczególnie dla małych aut. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas może być źródłem dodatkowych obrażeń.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ibiza spisuje się całkiem dobrze nawet bez bocznych poduszek, chociaż nacisk na klatkę piersiową kierowcy był nieco za duży. Auto z dodatkowymi poduszkami powietrznymi wykazało lepsze wyniki. Brak kontaktu głowy kierowcy z centralnym panelem, ale słabsza ochrona brzucha.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
12 pkt (75%)
|
Zderzenie boczne |
14 pkt (88%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska wypadła dość dobrze, ale krytyczne dla głowy dorosłego i dziecka obszary, boki oraz przednia krawędź są "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Ani rysunek na drzwiach ani łatwa do usunięcia nalepka na szybie nie ostrzega przed montowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu. Oba foteliki zamontowano przy użyciu dwupunktowych mocowań ISOFIX, ale nie było one odpowiednio oznaczone, co może prowadzić do błędnego użycia. Siedzenia zapewniły ochronę podczas zderzenia czołowego, ale szyja młodszego była silnie obciążona. Mimo wszystko dużo lepszy wynik podczas zderzenia bocznego. Przednia poduszka powietrzna pasażera została wyposażona w wyłącznik on/off, nie jest on jednak widoczny.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Duo
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy
|