Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 977 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Nawet z poduszką, głowa kierowcy narażona jest na kontakt z kierownicą, na skutek niskiego ciśnienia powietrza. Auto wyposażone jest w obrotowe napinacze pasów bezpieczeństwa, by ograniczyć przednie przemieszczenie. Twarde i sztywne elementy pod deską rozdzielczą stanowią ryzyko dla kolan i miednicy kierowcy. Głowa z kolei uderzyła w przedni panel, podczas poważniejszych wypadków, może być to bardzo niebezpieczne. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas to ryzyko obrażeń brzucha i kręgosłupa.
Największe ryzyko obrażeń zanotowano na poziomie nóg, miednicy oraz brzucha, lepiej w przypadku głowy i klatki piersiowej. Nacisk na nią ograniczony został przez znaczne obciążenie pleców ze strony oparcia fotela. Głowa pasażera również jest narażona na uszkodzenia.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 7 pkt (44%) |
Zderzenie boczne | 13 pkt (81%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 34 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona pieszego lepsza niż inne. Bardzo dobra amortyzacja krytycznych dla głowy pieszego obszarów oraz "wystarczająca" krawędzi przedniej. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Fotelik tyłem do kierunku jazdy, 1,5-rocznego dziecka, zamontowano przy użyciu pasów dorosłego, niestety nogi młodszego pasażera opierają się o fotel. Może być to spowodowane, tym, że zastosowany typ fotelika nie pasuje do tak małego auta. System zabezpieczeń wypadł dosyć dobrze, no może oprócz niestabilnych pasów. Niestety głowa 1,5-rocznego pasażera uderzyła o ramę drzwi w trakcie zderzenia bocznego. W przypadku starszego dziecka ochrona głowy również zawiodła, lepiej podczas zderzenia czołowego. |
|
1,5 - letniego | Roemer Baby-Star tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Roemer Princetyłem do kierunku jazdy |