Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 297 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Seat Altea 2004

Altea jest pierwszym autem marki Seat, które zdobyło 5 gwiazdek. Konstrukcja jest bardzo mocna i zapewnia bezpieczne wnętrze. System zabezpieczeń zawiera jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz wbudowane boczne poduszki powietrzne. Bardzo dobra ochrona dzieci oraz kierowcy w trakcie zderzenia bocznego. Altea dołączyła do Citroen´a C4, który zapewnia pieszemu ochronę na równie wysokim poziomie.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1350 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina doznała minimalnego zniekształcenia, a drzwi kierowcy otworzyły się po testach niemal normalnie. Jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia plus stabilna konstrukcja zapewniają dobrą ochronę, utrzymują poziom nacisku na klatkę piersiową na bezpiecznym poziomie. Niestety kontakt z twardymi elementami poniżej deski rozdzielczej stanowią ryzyko obrażeń dla kolan kierowcy. Podłoga tylko lekko uszkodzona, a przemieszczenie pedałów sterowniczych w pełni kontrolowane.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System ochrony bocznej obejmuje wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Altea uzyskała komplet punktów za wyniki testu zderzenia bocznego i ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 22 pkt (79%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 50 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ochrona jest na wysokim poziomie, szczególnie ze strony zderzaka i krytycznych dla bezpieczeństwa głowy dziecka obszarów maski. Słabsza amortyzacja uderzenia głowy dorosłego, krawędź przednia "nieprzyjazna". Mimo to świetny wynik, podobnie jak Citroen´a C4, najlepszy do dzisiaj.

Zabezpieczenie dziecka

Zastosowano wyłącznik przedniej poduszki powietrznej, a status jest widoczny na desce rozdzielczej. Mimo wszystko rysunek na końcu przedniego panelu nie jest trwały, brak ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki. Dzieci umieszczono w fotelikach Fair Bimbo Fix (starsze - przodem, a młodsze tyłem do kierunku jazdy) przymocowanych przy użyciu mocowań ISOFIX. Ochrona była bardzo dobra.

1,5 - letniego Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Seat Altea