Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Minivany |
Nadwozie | minivan |
Masa | 1350 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina doznała minimalnego zniekształcenia, a drzwi kierowcy otworzyły się po testach niemal normalnie. Jednostopniowe powiązane poduszki powietrzne oraz pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia plus stabilna konstrukcja zapewniają dobrą ochronę, utrzymują poziom nacisku na klatkę piersiową na bezpiecznym poziomie. Niestety kontakt z twardymi elementami poniżej deski rozdzielczej stanowią ryzyko obrażeń dla kolan kierowcy. Podłoga tylko lekko uszkodzona, a przemieszczenie pedałów sterowniczych w pełni kontrolowane.
System ochrony bocznej obejmuje wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które chronią również pasażerów na tylnych siedzeniach. Altea uzyskała komplet punktów za wyniki testu zderzenia bocznego i ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 1 pkt (33%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 22 pkt (79%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 50 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Ochrona jest na wysokim poziomie, szczególnie ze strony zderzaka i krytycznych dla bezpieczeństwa głowy dziecka obszarów maski. Słabsza amortyzacja uderzenia głowy dorosłego, krawędź przednia "nieprzyjazna". Mimo to świetny wynik, podobnie jak Citroen´a C4, najlepszy do dzisiaj. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Zastosowano wyłącznik przedniej poduszki powietrznej, a status jest widoczny na desce rozdzielczej. Mimo wszystko rysunek na końcu przedniego panelu nie jest trwały, brak ostrzeżeń przed montowaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki. Dzieci umieszczono w fotelikach Fair Bimbo Fix (starsze - przodem, a młodsze tyłem do kierunku jazdy) przymocowanych przy użyciu mocowań ISOFIX. Ochrona była bardzo dobra. |
|
1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |