Od czerwca 2003, w 9-5 zamontowano inteligentny mechanizm przypominający o zapięciu przednich pasów. Z tego powodu Saab został nagrodzony dodatkowymi punktami, które teraz pozwalają osiągnąć 5 gwiazdek w rankingu Euro NCAP. 9-5 zapewnia odpowiednią ochronę kierowcy i pasażerowi podczas testów dynamicznych, dzięki czemu zdobył maksimum punktów za zderzenie boczne. Zastosowano foteliki tyłem do kierunku jazdy markowane przez Saab, niestety podczas testu zderzenia bocznego zanotowano duże obciążenie klatki piersiowej, a w konsekwencji ryzyko obrażeń. Ochrona pieszego przeciętna, chociaż zaobserwowano duże zagrożenie uszkodzeń nóg. Saab 9-5 był najlepszym pod względem bezpieczeństwa autem w swojej klasie, zdobywając 4 gwiazdki za wyniki testów dynamicznych w 1998 roku. Saab zdecydował się również na test zderzenia ze słupem, aby pokazać, że poduszka powietrzna chroniąca głowę, w standardzie od sierpnia 1997, spełnia nowe standardy. Nowa wbudowana poduszka na tułów jest tak zaprojektowana, że zabezpiecza również głowę kierowcy, jak i pasażera.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1485 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pasażerska pozostaje stabilna w trakcie uderzenia, chociaż widoczne są pewne zniekształcenia ramy drzwi. Poduszka powietrzna kierowcy zapewnia stały kontakt, ale nie rozwija się całkowicie podczas wypadku. Dobrze zaprojektowana poduszka, amortyzuje ewentualne uderzenie kolan. Niestety nie jest to wystarczające zabezpieczenie i ryzyko obrażeń ze strony kolumny sterowniczej nadal pozostaje.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Efektywna poduszka na tułów i na głowę zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa kierowcy. Chroni ona również przed zagrożeniami z zewnątrz auta, jednak w tej kategorii Euro NCAP, jak dotąd, nie przyznaje dodatkowych punktów. Amortyzujący materiał wokół klamry pasa górnego osłania jej twarde elementy. Bok fotela, wsparty pracą poduszki, ochrania klatkę piersiową. Dolna część drzwi zabezpiecza z kolei miednicę.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
12 pkt (43%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
41 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Maska Saab oferuje nieco lepszą niż "bardzo słabą" ochronę, ale i tak najlepsze zderzak i krawędź przednia zostały "słabo ocenione". |
Zabezpieczenie dziecka |
Zarekomendowane przez Saab foteliki tyłem do kierunku jazdy dostosowane są do pasów bezpieczeństwa. Bardzo dobrze spisują się podczas zderzenia czołowego, niestety nie chronią głów w trakcie bocznego. Co więcej, rysunek ostrzegający przed umieszczaniem dziecka na przeciwko przedniej poduszki jest trudny do zrozumienia. Również etykiety na fotelikach nie spełniają standardów. Przestrzegają przed niebezpieczeństwem ze strony poduszki na przednim siedzeniu, a jednocześnie instruują jak montować fotelik. Ostatecznie pasy bezpieczeństwa nie są odpowiednio oznaczone.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|