Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1315 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przedni panel został wgnieciony aż o 221 mm, a kabina pasażerska straciła strukturalną stabilność. Zawiasy drzwi kierowcy również zostały poważnie uszkodzone i nie mogły być normalnie otwarte po testach. Lepiej jeśli chodzi o drzwi pasażera. Kierownica przesunęła się w tył o 167 mm oraz do góry - 42 mm. Zanotowano również poważne uszkodzenie podłogi oraz przemieszczenie pedału hamulcowego o 193 mm. Chociaż ochrona głowy oceniona została początkowo na "bardzo dobrą", to zniekształcenie kolumny sterowniczej stanowi zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy innych wymiarów i w innych pozycjach, co obniża notę do "wystarczającej". Kontakt głowy z poduszką powietrzną był raczej stabilny. System zabezpieczeń utrzymuje klatkę piersiową kierowcy z daleka od kierownicy, chociaż nacisk pasów przekracza normę. Zniszczenia na poziomie deski rozdzielczej oznacza jednak poważne zagrożenie obrażeniami klatki piersiowej, szczególnie w przypadku kierowcy innych rozmiarów i w innych pozycjach. Nawet amortyzująca poduszka nie zabezpiecza w pełni przed niebezpieczeństwem uszkodzenia kolan ze strony kolumny sterowniczej. Stopień zniszczenia podłogi znacznie ogranicza bezpieczeństwo stóp i kostek - "słaba" nota. Wyniki dla pasażera nie zostały zmodyfikowane na skutek uszkodzeń auta.
Ochrona głowy "bardzo dobra" chociaż klatka piersiowa kierowcy uderzyła w bok auta z siłą dostatecznie dużą, by spowodować śmiertelne obrażenia. Również nacisk na brzuch powyżej normy. Poziom bezpieczeństwa miednicy na "wystarczającym" poziomie.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 4 pkt (25%) |
Zderzenie boczne | 8 pkt (50%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 11 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
4 z 6 krytycznych dla ochrony głowy dziecka obszarów spełnia standardy. Słaba ochrona nóg, wyniki krawędzi przedniej powyżej przeciętnej: 2 z 3 testowanych pól. Równie dobre wyniki jeśli chodzi o amortyzację zderzaka. Ogólnie wyniki na średnim poziomie - 2 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Foteliki tyłem do kierunku jazdy Saab wymagają dodatkowych zabezpieczeń. Spisywały się podczas zderzenia czołowego, ale w trakcie bocznego były na krytycznej granicy wytrzymałości konstrukcji. Zanotowano poważne zagrożenie głowy i klatki piersiowej. Foteliki wymagają etykiet instrukcyjnych by być dobrze zamontowane. Foteliki wyposażono w ostrzeżenie o niebezpieczeństwie montowania na przeciwko poduszki powietrznej pasażera, dodatkowo nalepkę umieszczono we wnętrzu auta. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |