Szukaj
Saab
Saab
4,3 (959 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Saab w pigułce

Saab 900 1997

Saab 900 uzyskał 2 gwiazdki za wyniki testów dynamicznych. Kabina pasażerska na skutek uderzenia stała się strukturalnie niestabilna, a przedni panel został poważnie uszkodzony podczas zderzenia czołowego. Z kolei ochrona klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego "bardzo słaba". Co więcej, twarde elementy przedniej części grożą obrażeniami kolan, ud oraz miednicy kierowcy w trakcie zderzenia czołowego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1315 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przedni panel został wgnieciony aż o 221 mm, a kabina pasażerska straciła strukturalną stabilność. Zawiasy drzwi kierowcy również zostały poważnie uszkodzone i nie mogły być normalnie otwarte po testach. Lepiej jeśli chodzi o drzwi pasażera. Kierownica przesunęła się w tył o 167 mm oraz do góry - 42 mm. Zanotowano również poważne uszkodzenie podłogi oraz przemieszczenie pedału hamulcowego o 193 mm. Chociaż ochrona głowy oceniona została początkowo na "bardzo dobrą", to zniekształcenie kolumny sterowniczej stanowi zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy innych wymiarów i w innych pozycjach, co obniża notę do "wystarczającej". Kontakt głowy z poduszką powietrzną był raczej stabilny. System zabezpieczeń utrzymuje klatkę piersiową kierowcy z daleka od kierownicy, chociaż nacisk pasów przekracza normę. Zniszczenia na poziomie deski rozdzielczej oznacza jednak poważne zagrożenie obrażeniami klatki piersiowej, szczególnie w przypadku kierowcy innych rozmiarów i w innych pozycjach. Nawet amortyzująca poduszka nie zabezpiecza w pełni przed niebezpieczeństwem uszkodzenia kolan ze strony kolumny sterowniczej. Stopień zniszczenia podłogi znacznie ogranicza bezpieczeństwo stóp i kostek - "słaba" nota. Wyniki dla pasażera nie zostały zmodyfikowane na skutek uszkodzeń auta.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona głowy "bardzo dobra" chociaż klatka piersiowa kierowcy uderzyła w bok auta z siłą dostatecznie dużą, by spowodować śmiertelne obrażenia. Również nacisk na brzuch powyżej normy. Poziom bezpieczeństwa miednicy na "wystarczającym" poziomie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 4 pkt (25%)
Zderzenie boczne 8 pkt (50%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 11 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

4 z 6 krytycznych dla ochrony głowy dziecka obszarów spełnia standardy. Słaba ochrona nóg, wyniki krawędzi przedniej powyżej przeciętnej: 2 z 3 testowanych pól. Równie dobre wyniki jeśli chodzi o amortyzację zderzaka. Ogólnie wyniki na średnim poziomie - 2 gwiazdki.

Zabezpieczenie dziecka

Foteliki tyłem do kierunku jazdy Saab wymagają dodatkowych zabezpieczeń. Spisywały się podczas zderzenia czołowego, ale w trakcie bocznego były na krytycznej granicy wytrzymałości konstrukcji. Zanotowano poważne zagrożenie głowy i klatki piersiowej. Foteliki wymagają etykiet instrukcyjnych by być dobrze zamontowane. Foteliki wyposażono w ostrzeżenie o niebezpieczeństwie montowania na przeciwko poduszki powietrznej pasażera, dodatkowo nalepkę umieszczono we wnętrzu auta.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Saab 900