Saab 9-3 jest kolejnym autem na 5 gwiazdek. Został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie pasażerów. Kabina pozostaje nietknięta, chroniąc również młodszych pasażerów przed obrażeniami, chociaż obciążenie klatki piersiowej kierowcy jest nieco za duże. Obszar kolan nie jest wolny od twardych elementów, ale tylko jeden punkt stanowi realne zagrożenie. Komplet punktów za zderzenie boczne i zderzenie ze słupem. Bardzo słaba ochrona pieszego: maska oferuje amortyzację tylko w centralnej części, pozostałe pozostają sztywne.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1450 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Obszar kolan jest generalnie bardzo dobrze zaprojektowany, posiada poduszkę amortyzującą uderzenie. Mimo wszystko kolumna sterownicza może powodować nacisk na kolana kierowcy. Podłoga nie została uszkodzona, stopy i kostki są więc dobrze chronione. Przednie pasy są wyposażone w napinacze i ograniczniki napięcia. Zanotowano jednak zbyt duże obciążenie klatki piersiowej kierowcy. Pozytywnie na ocenę wpływa 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Saab nie stracił ani jednego punktu w testach zderzenia bocznego i ze słupem. Poduszki powietrzne chronią głowy wszystkich pasażerów podczas obu testów dynamicznych.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Wyniki tej części różnią się znacznie od pozostałych. Zderzak i maska są generalnie "nieprzyjazne" pieszym. Tylko centralny obszar maski oferuje amortyzację. |
Zabezpieczenie dziecka |
Oba foteliki tyłem do kierunku jazdy są markowane przez Saab i montowane za pomocą zwykłych pasów. Zastosowano również dodatkowy wspornik i pas dla lepszej stabilności. Foteliki spisują się dobrze, chociaż zanotowano zwiększone obciążenie klatki piersiowej starszego dziecka. W razie konieczności, producent zapewnia możliwość wyłączenia przedniej poduszki powietrznej pasażera.
|
1,5 - letniego |
Klippan
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Klippantyłem do kierunku jazdy
|