To auto z pewnością zostało tak zaprojektowane, aby chronić pasażerów najlepiej jak to możliwe. Saab zdobył 5 gwiazdek, po dopuszczeniu do powtórnego testu zderzenia czołowego, po poprawkach mechanizmu pedałów sterowniczych. Kabina pasażerska dobrze zniosła uderzenie, chociaż klatka piersiowa, w przypadku obu pasażerów, była zbyt mocno obciążona. Dwustopniowe przednie poduszki i wbudowane czujniki nacisku na fotele podwyższają ocenę. Świetne wyniki zderzenia bocznego i ze słupem. 9-3 convertible oraz 9-3 saloon mają identyczny przód, więc wyniki ochrony pieszego zostały niezmienione.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
kabriolet |
Masa |
1435 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Obszar kolan został generalnie dobrze zaprojektowany, łącznie z poduszką amortyzującą ewentualne uderzenie. Niestety zanotowano obecność ryzyka ze strony kolumny sterowniczej. Brak uszkodzeń podłogi, kostki i stopy są więc dobrze chronione. Przednie pasy wyposażono w napinacze i ograniczniki napięcia. Mimo wszystko nacisk na klatkę piersiową jest zbyt wysoki.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Kompleksowy system ochrony zawiera wbudowane boczne poduszki na tułów i na głowę. Wyniki robią wrażenie, komplet punktów w tym teście.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Niestety brak takowej ochrony. Zderzak i maska 9-3 są "nieprzyjazne". |
Zabezpieczenie dziecka |
Zastosowano foteliki tyłem do kierunku jazdy Klippan, markowane przez Saab. Etykiety instrukcyjne pokazują, że wymagają one wspornika i dodatkowego pasa. Foteliki są dobrze zaprojektowane chociaż zanotowano obciążenie szyi młodszego dziecka, oraz zwiększony nacisk na klatkę piersiową obu. Rysunek oraz nalepka tekstowa w 4 językach przytwierdzone są po obu stronach ochrony przeciwsłonecznej. Ostrzegają przed niebezpieczeństwem umieszczania dziecka w foteliku tyłem na przeciwko aktywnej przedniej poduszki powietrznej.
|
1,5 - letniego |
Klippan
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Klippantyłem do kierunku jazdy
|