Szukaj
Saab
Saab
4,3 (958 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Saab w pigułce

Saab 9-3 2.0t Cabriolet 2004

To auto z pewnością zostało tak zaprojektowane, aby chronić pasażerów najlepiej jak to możliwe. Saab zdobył 5 gwiazdek, po dopuszczeniu do powtórnego testu zderzenia czołowego, po poprawkach mechanizmu pedałów sterowniczych. Kabina pasażerska dobrze zniosła uderzenie, chociaż klatka piersiowa, w przypadku obu pasażerów, była zbyt mocno obciążona. Dwustopniowe przednie poduszki i wbudowane czujniki nacisku na fotele podwyższają ocenę. Świetne wyniki zderzenia bocznego i ze słupem. 9-3 convertible oraz 9-3 saloon mają identyczny przód, więc wyniki ochrony pieszego zostały niezmienione.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie kabriolet
Masa 1435 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Obszar kolan został generalnie dobrze zaprojektowany, łącznie z poduszką amortyzującą ewentualne uderzenie. Niestety zanotowano obecność ryzyka ze strony kolumny sterowniczej. Brak uszkodzeń podłogi, kostki i stopy są więc dobrze chronione. Przednie pasy wyposażono w napinacze i ograniczniki napięcia. Mimo wszystko nacisk na klatkę piersiową jest zbyt wysoki.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Kompleksowy system ochrony zawiera wbudowane boczne poduszki na tułów i na głowę. Wyniki robią wrażenie, komplet punktów w tym teście.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 7 pkt (25%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 37 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Niestety brak takowej ochrony. Zderzak i maska 9-3 są "nieprzyjazne".

Zabezpieczenie dziecka

Zastosowano foteliki tyłem do kierunku jazdy Klippan, markowane przez Saab. Etykiety instrukcyjne pokazują, że wymagają one wspornika i dodatkowego pasa. Foteliki są dobrze zaprojektowane chociaż zanotowano obciążenie szyi młodszego dziecka, oraz zwiększony nacisk na klatkę piersiową obu. Rysunek oraz nalepka tekstowa w 4 językach przytwierdzone są po obu stronach ochrony przeciwsłonecznej. Ostrzegają przed niebezpieczeństwem umieszczania dziecka w foteliku tyłem na przeciwko aktywnej przedniej poduszki powietrznej.

1,5 - letniego Klippan tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Klippantyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Saab 9-3 2.0t Cabriolet