Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1400 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
System zabezpieczeń powoduje zbyt duży nacisk na klatkę piersiową, który może prowadzić do poważnych obrażeń. Dobrze na ocenę wpływa obecność dwustopniowej poduszki chroniącej kolana kierowcy, która chroni również nie przymocowanych pasami pasażerów. Niestety w przeciwnym wypadku nie daje to dobrych wyników. W UE pasy bezpieczeństwa są wymagane.
Wbudowane poduszki powietrzne na głowę i tułów wypadły dobrze, maksymalna liczba punktów. Równie pozytywnie wyglądają wyniki testu zderzenia ze słupem, poduszka chroni głowę nawet podczas poważnych wypadków.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 8 pkt (50%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 4 pkt (14%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 27 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Niestety brak takowej. Tylko 2 krytyczne dla głowy dziecka obszary uzyskały jakiekolwiek punkty. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Fotelik Saab, tyłem do kierunku jazdy, zamontowano przy użyciu zwykłych pasów. Są obecne również dodatkowe mocowania, które umożliwiają lepsze przytwierdzenie. Świetna ochrona, głowy "dzieci" nie były narażone. Skrytykowano jedynie słabo przymocowane etykiety ostrzegające przed umieszczaniem fotelika na przeciwko przedniej poduszki powietrznej. |
|
1,5 - letniego | Klippan tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Klippantyłem do kierunku jazdy |