Auto dało bardzo dobre rezultaty. Gdyby boczna poduszka była montowana w standardzie, a nie jedynie dostępna jako wyposażenie dodatkowe, 75 była by bliska zdobycia 5 gwiazdek podobnie jak Laguna. Drzwi otwierają się w normalny sposób po testach, a ochrona klatki piersiowej na wysokim poziomie. Sztywna kabina powoduje duże obciążenie jednego z fotelików dziecięcych. Britax potwierdził wysokie ryzyko utraty stabilności konstrukcyjnej.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1330 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
W przednich pasach zastosowano ograniczniki napięcia oraz napinacze z zaczepami. Mimo wszystko nacisk na klatkę piersiową był dość duży. Brak twardych elementów deski rozdzielczej zagrażających bezpieczeństwu kolan i ud. Podłoga pozostała nietknięta - kolana i kostki w pełni osłonięte. Dodatkowym plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Komplet punktów za wyniki w tym teście. Jednak gdyby Rover montował boczną poduszkę na głowę w standardzie, ocena była by bliska 5 gwiazdkom. Producent zapłacił również za test zderzenia ze słupem. Auto wykazało efektywną ochronę z podkreśleniem bardzo dobrych wyników poduszki powietrznej chroniącej głowę kierowcy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
39 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest nieprzyjazny. Tylko maska oferuje amortyzację krytycznych dla głowy dziecka obszarów. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka pasażera może być niebezpieczna dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem do kierunku jazdy. Rover 75 posiada tę poduszkę w standardzie, więc dobre etykiety ostrzegawcze są wymagane. Zanotowano tylko jedną na końcu przedniego panelu. Rover zapowiedział wprowadzenie dodatkowych na końcach osłony przeciwsłonecznej. Nacisk na fotelik 3-latka Britax Club Class Universal spowodował uszkodzenia. Zwiększyły on przednie przemieszczenie głowy. Producenci zbadali problem, Britax mam zmodyfikować konstrukcję fotelika. Młodszy pasażer podczas zderzenia czołowego był bardzo dobrze chroniony.
|
1,5 - letniego |
Britax Club Class Extra
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Club Class Extratyłem do kierunku jazdy
|