Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1280 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przedni panel został wgnieciony o 215 mm, a drzwi kierowcy zostały poważnie uszkodzone - nie można ich było normalnie otworzyć. Lepiej jeśli chodzi o stan drzwi pasażera. Kierownica przesunęła się do tyłu o 166 mm i w dół o 63. Zanotowano również znaczne zniszczenie podłogi, pedał hamulcowy przemieścił się aż o 334 mm. Chociaż bezpieczeństwo głowy zostało dobrze ocenione, to duże przemieszczenie kierownicy w przypadku innych rozmiarów i pozycji kierowcy może być groźne. Standardowa poduszka powietrzna spisuje się dobrze, ochrona szyi bardzo dobra. System pasów bezpieczeństwa również zapewnia ochronę klatki piersiowej, ale nacisk z ich strony może być niebezpieczny. Dodatkowo zniekształcenie deski rozdzielczej poddaje w wątpliwość dobrą ocenę tej części. Kolana kierowcy odnoszą obrażenia na skutek kontaktu z przednim panelem oraz drążkiem sterowniczym. Ochrona przedniego pasażera generalnie dobra, obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów nieco za wysokie. Zanotowano również ryzyko uszkodzenia na poziomie dolnej partii nóg.
Rover 600 nie spełniłby nowych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie odczyty obciążenia manekina dają bardzo słabe rezultaty. Mimo wszystko ochrona głowy i miednicy kierowcy "bardzo dobra".
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 3 pkt (19%) |
Zderzenie boczne | 8 pkt (50%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 10 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
W przypadku krytycznych dla głowy obszarów 4 na 6 testowanych spełniło wymogi. Słabe wyniki ochrony nóg, chociaż amortyzacja ze strony przedniej krawędzi na wysokim poziomie. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Pas dorosłego nie zapewni odpowiedniego umocowania fotelika. Dodatkowo jego przednia część wsparta jest na niestabilnej części siedzenia, co stanowi dodatkowe zagrożenie zbyt dużego przedniego przesunięcia w razie zderzenia czołowego. Podczas jego przeprowadzania głowy obu dzieci uderzyły w przednie siedzenia. Od czasu testów Rover zmienił rekomendowane foteliki. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |